BMW oficjalnie zaprezentowało model i4!

Po modelach i3, iX i iX3 BMW zaprezentowało swoją elektryczną wersję sedana. Bawarska marka oficjalnie zaprezentowała model BMW i4, czyli w pełni elektryczny odpowiednik „czwórki”.

BMW i4 zagwarantuje świetne wrażania z jazdy

Według producenta, BMW i4 to auto, które zostało stworzone z myślą o dynamice jazdy. Ma on gwarantować bardzo dobre wrażenia podczas prowadzenia samochodu. Auto jest połączeniem dużych osiągów i w pełni elektrycznego silnika. BMW potwierdza więc swoje zaangażowanie na rynku samochodów elektrycznych. Marka wie, że elektryczność jest przyszłością motoryzacji i w pełni nią inwestuje.

Przeczytaj także: Test BMW i8 coupe – przyszłość już dziś

Najnowsze informacje o BMW i4 przekazane zostały przez producenta, który w końcu wypowiedział się na temat swojego elektrycznego sedana. Bawarska marka podkreśla jednocześnie, że wszelkie liczby mogą ulec zmianie, ponieważ auto w dalszym ciągu jest w procesie przyznania homologacji drogowej. Niemniej jednak, samochód można zamawiać już u dealerów.

W środku modelu i4 możemy spodziewać się dużej przestrzeni oraz nowoczesnych rozwiązań, na które składa się przede wszystkim duży ekran. W rzeczywistości, producent wykorzystał tutaj dwa ekrany – jeden o przekątnej 12,3-cala, drugi ma zaś 14,9-cala i znajduje się ona za kierownicą.

Model będzie dostępny w dwóch wersjach

Oficjalne informacje przekazane przez producenta potwierdzają, że BMW i4 będzie modelem dostępnym w dwóch wersjach – eDrive40 i M50. Tak, elektryczne i4 zyska swoją sportową wersję M. Model ten zaoferuje napęd na wszystkie cztery koła, a łączna moc dwóch silników w wersji BMW i4 M50 to 544 KM. Sprint do „setki” wynosi 3,9 sekundy. Jak wygląda kwestia zasięgu? Baterii starczy nam na 510 KM. BMW i4 M50 zostało wycenione na 289 900 PLN.

Z kolei słabsza wersja, czyli BMW i4 eDrive40 wyposażona będzie w napęd na tylne koła. Na pokładzie znalazł elektryczny silnik generujący moc 340 KM. Mniejsze osiągi wersji eDrive40 nie przekładają się jednak na większy zasięg, który również wynosi 510 KM. Wszystko to za sprawą akumulatora, który ma pojemność 83,9 kWh w obu wersjach. Słabszy wariant od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,9 sekundy.

Wspomniany akumulator, który znajduje się w i4 może być ładowany stałym prądem o mocy 200 kW. Jak informuje producent, 10 minut ładowania gwarantuje zasięg 164 KM w przypadku wersji eDrive40, i 140 KM dla i4 w pakiecie M. Oczywiście, istnieje również możliwość ładowania baterii za pośrednictwem prądu gniazdkowego o mocy 11 kW.