Wyciek danych w British Airways
Według informacji podanych przez British Airways osoby, które korzystały ze strony ba.com lub aplikacji przewoźnika pomiędzy 23:58 21 sierpnia, a 22:45 5 września mogły paść ofiarą ataku hakerów, którzy dokonali włamania na serwery angielskiego przewoźnika. Problemu nie można bagatelizować, ponieważ mowa o kartach kredytowych klientów, a konkretnie numerach, datach ważności oraz kodach CVV2. W najgorszym przypadku dane mogą być wykorzystane do kradzieży gotówki z kont. Linia lotnicza zapewnia przy okazji, że numery paszportów, a także dane podróży są bezpieczne.
Przewoźnik informuje, aby zgłosić się do banku w celu zabezpieczenia środków na koncie. Użytkownicy serwisu British Airways powinni także zmienić swoje hasło.
Rekompensata ze strony linii lotniczej
Według informacji, które znajdują się na stronie przewoźnika wszystko wróciło już do normy. Bilety także mogą być używane bez jakichkolwiek zmian. Linie lotnicze informują także, że klienci będą informowani na bieżąco o sytuacji, a roszczenia będą traktowane indywidualnie. Krótko mówiąc, przewoźnik zapewnia, że zrekompensuje wszystkie straty swoich klientów.
Warto także dodać, że nie tak dawno wyciekły dane użytkowników aplikacji Air Canada. Wedy na szczęście nie wyciekły dane z kart kredytowych, ale tak czy inaczej informacje o 20 tysiącach użytkowników zostały przejęte przez hakerów.