Oto DOLPHIN SURF! Elektryczny hatchback BYD za 42 tys zł!

Dałbyś niecałe 400 zł w wynajmie za miejskiego elektryka? Zobacz nowość marki BYD. Wygląda ciekawie.
BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny. BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.
BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.

BYD znów robi zamieszanie na rynku elektromobilności – tym razem wprowadzając do Europy swojego najmłodszego (i najbardziej przystępnego!) członka elektrycznej rodziny. Przed Wami DOLPHIN SURF – nowoczesny, zwinny i całkiem uroczy hatchback, który został zaprojektowany z myślą o miejskim stylu życia. I choć ma gabaryty miejskiego auta, to technologicznie – to już zupełnie inna liga.

BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.
BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.

Ten w pełni elektryczny model to ósma premiera BYD w Europie w ciągu ostatnich trzech lat. Chińska marka, która nie bierze jeńców, ponownie pokazuje, że zna się na rzeczy – i, że wcale nie trzeba wydawać fortuny, by jeździć futurystycznie, ekologicznie i komfortowo.

BYD DOLPHIN SURF cena i dostępność w Polsce

Polski cennik DOLPHIN SURF startuje od 82 700 zł, a w programie NaszEauto cena spada do… 42 700 zł. Brzmi nieźle? To jeszcze dorzućmy finansowanie od 399 zł miesięcznie albo ubezpieczenie za 1 zł. Takie pakiety to coś, co zdecydowanie może rozruszać polski rynek elektryków.

Design, który przyciąga wzrok

Zacznijmy od wyglądu, bo DOLPHIN SURF nie wstydzi się swojej urody. Charakterystyczna, falująca linia boczna i „unoszący się” dach z ciekawym wykończeniem przy słupku C tworzą dynamiczny, sportowy profil. Reflektory LED z sześcioma skośnymi paskami światła dopełniają całości, a spojler dachowy i pełnolicowy pas tylnych świateł robią robotę – i to w segmencie, gdzie dotąd bywało raczej nudno. To auto, które wygląda tak, jak się prowadzi: lekko, nowocześnie i z pazurem.

BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.
BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.

Technologia, która ma sens

W środku? Równie dobrze. Kokpit robi robotę. Minimalistyczny, ale nie zimny. 12,8-calowy ekran systemu multimedialnego ustawiony dokładnie tam, gdzie trzeba – czyli w zasięgu ręki, ale bez zasłaniania widoku. Deska rozdzielcza wykończona materiałami, które nie wyglądają jak tanie plastiki, tylko dają poczucie jakości. A do tego przyciski – fizyczne! – więc nie trzeba się przebijać przez dziesięć ekranów, żeby włączyć klimatyzację.

Plus za detale: uchwyty na kubki, dobrze rozplanowane schowki, a nawet miejsce na telefon z ładowarką indukcyjną. – czyli w zasięgu ręki, ale bez zasłaniania widoku. Materiały? Przyjemne. Akcenty? Metaliczne, delikatne, z klasą. Fotele? Wygodne, sportowe, z elektryczną regulacją i ogrzewaniem. Miejsca z tyłu? Więcej, niż się spodziewacie – i tak, dorośli też usiądą wygodnie. A bagażnik? 308 litrów, czyli spokojnie zmieścisz zakupy, wózek, walizkę – co tylko potrzebujesz w miejskiej dżungli.

BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.
BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.

Sercem jest Blade

Pod maską DOLPHIN SURF znajdziemy platformę e-Platform 3.0 i słynną baterię Blade, czyli autorską technologię BYD opartą na fosforanie litowo-żelazowym (LFP). Ta bateria nie tylko zapewnia większe bezpieczeństwo i dłuższą żywotność, ale też nie zawiera kobaltu – czyli kolejny punkt dla ekologii i etyki.

Dostępne są trzy wersje:

  • Active z baterią 30 kWh i silnikiem 65 kW (0–100 km/h w 11,1 s),
  • Boost z większym zasięgiem (43,2 kWh) i tym samym silnikiem (0–100 km/h w 12,1 s),
  • Comfort – najmocniejsza opcja: bateria 43,2 kWh, silnik 115 kW, 0–100 km/h w 9,1 s.

Zasięg? W mieście to podobno aż 507 km (WLTP). W praktyce – cóż, zobaczymy, ale nie sądzę, że będzie to tak dobry wynik patrząc na to, że mamy do dyspozycji baterię o pojemności od 30 do 43,2 kWh.

BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.
BYD DOLPHIN SURF. Miejski samochód elektryczny.

Ładowanie bez stresu

Nie masz czasu na stanie przy ładowarce? DOLPHIN SURF ładuje się prądem stałym od 10 do 80% w 30 minut, a standardowe ładowanie trójfazowe 11 kW ,napełni baterię od 0 do 100% w 3,5–5 godzin, w zależności od wersji. Czyli: podłączasz na noc, rano masz pełną baterię. Albo wpadasz na kawę i ładujesz w międzyczasie.

Dla kogo jest BYD DOLPHIN SURF?

To auto zaprojektowane dla ludzi, którzy:

  • lubią mieć nowoczesne technologie pod ręką (ale bez przeładowania),
  • nie chcą rezygnować z przestrzeni i komfortu, mimo miejskich gabarytów,
  • chcą jeździć eko, ale nie zamierzają się zadłużać na dekadę,
  • szukają czegoś praktycznego, ale z charakterem.

Albo  dla tych, którzy mają już dość smutnych, bezpłciowych aut. Bo DOLPHIN SURF ma osobowość. I to czuć.

Czy to ideał wśród miejskich elektryków?

BYD Dolphin Surf to bez wątpienia auto, które wywołuje emocje – i to nie tylko u fanów elektromobilności. Styl, technologia, wygoda i zasięg, który naprawdę pozwala na więcej niż tylko podjazd do sklepu i z powrotem. Ale pytanie brzmi: czy to tylko dobrze skrojona moda, czy faktycznie rekin segmentu B? Po szczegóły zapraszam na stronę producenta: https://www.byd.com/pl.

Przy okazji zobacz jak wygląda SUV tej marki: BYD SEAL U DM-i.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama