meta facebook

Facebook po raz pierwszy w historii notuje spadek przychodów!

Meta nie ma ostatnio dobrej passy. W ostatnim czasie ma ona negatywny odbiór wśród użytkowników i PR, a teraz okazuje się, że Facebook, czyli największy serwis w internecie, po raz pierwszy zaliczył spadek przychodów. Co to oznacza dla firmy Marka Zuckerberga?

Facebook pierwszy raz zalicza spadek przychodów

Nie ma co ukrywać, Facebook jest największym serwisem społecznościowym na świecie i kurą znoszącą złote jajka. Okazuje się jednak, że ostatnie miesiące nie są tak dobre dla Mety. Platforma poinformowała, że pierwszy raz w historii działania serwisu społecznościowego zaliczyła ona spadek przychodów w drugim kwartale. Mówimy tutaj o okresie porównawczym rok do roku.

Przeczytaj także: ByteDance, firma, do której należy TikTok, planuje stworzenie własnego procesora!

Facebook zaliczył spadek przychodów o jeden procent względem analogicznego okresu sprzed roku. Co prawda w kontekście skali przychodów, jakie generuje serwis, nie jest to dużo i można powiedzieć, że jest to „tylko” jeden procent, jednak ten 1 proc. przekłada się aż na 28,8 miliarda dolarów obrotów. To nie koniec, ponieważ analitycy firmy przewidują, że trzeci kwartał może być jeszcze gorszy.

Początek większego kryzysu Mety?

Porównując wyniki z drugiego kwartału 2022 roku i 2021 roku, Meta, jako spółka, zaliczyła spadek zysków o 36 proc., czyli ok. 6,7 miliarda dolarów. Szczegółowe dane pokazują, że dział Reality Labs, który odpowiedzialny jest za tworzenie metaverse, w drugim kwartale tego roku stracił aż 2,8 miliarda dolarów! Na takie wyniki wpływ ma wiele czynników, z którymi firma Marka Zuckerberga może powoli nie dawać sobie rady.

Facebook i Instagram znikną z Europy? Meta grozi UE!
Facebook po raz pierwszy w historii notuje spadek przychodów!

Dużym czynnikiem na mniejsze przychody jest fakt zablokowania śledzenia użytkowników Facebooka przez Apple. Gigant z Cupertino wprowadził możliwość wyłączenia śledzenia na swoich smartfonach, co mocno odbiło się na wynikach Mety. Według szacunków, taki ruch kosztował firmę Marka Zuckerberga w zeszłym roku aż 10 miliardów dolarów przychodów z reklam!

Źródło: Engadget