SUV-y coraz częściej kupowane
Świat zakochał się w autach z nadwoziem typu SUV. Jest ono praktyczne i o wiele bardziej eleganckie niż kombi. Chociaż muszę zauważyć, że coraz częściej producenci przykładają się do tego typu karoserii nie robią kolejnego karawanu, który nadaje się tylko jako pojazd zakładu pogrzebowego. Ten temat jednak pomińmy, a skupmy się właśnie na SUV-ach, bo to one były “motywem przewodnim” spotkania w Herbarium. Te “uterenowione” modele stanowią połowę wszystkich pojazdów premium. Co ciekawe, patrząc na raporty z tego roku, 26 % udziału ma segment D-SUV, a więc w przypadku japońskiej firmy będzie to Lexus NX. Najszybciej rozwija się jednak segment C-SUV czyli tych małych, jak to mówią terenowo-rekreacyjnych pojazdów. O ile terenem nazwiemy szutrową drogę (bez kolein) albo delikatnie wyższe krawężniki (ale bez szaleństw). Żarty, żartami, ale producenci (w tym Lexus) widzą, jak duży popyt jest na tego typu samochody. Dlatego też widzimy na drogach takie modele jak Mercedes GLA, Lexus UX, czy Audi Q2. Udział C-SUV’ów na rynku sięga już dziesięciu procent. Jak widać, liczby mówią same za siebie.