Ma 360 KM i pali 2l/100km – tak to nowy Peugeot 508 PSE

Skrót PSE oznacza Peugeot Sport Engineered i ten właśnie oddział francuskiej marki odpowiedzialny jest za tworzenie nietuzinkowych pomysłów. I nowa odmiana 508 nie jest inna. Jest w zasadzie najmocniejszym drogowym Peugeotem w historii. I do tego bardzo ekonomicznym. Co oferuje Peugeot 508 PSE? Sprawdźmy.

Hybrydowa moc

Francuski producent już od dłuższego czasu rozwija napędy hybrydowe. Do tego stopnia, że udało im się uzyskać aż 360 KM i 520 Nm. Takie wyniki są zasługą połączenia silnika benzynowego z dwoma silnikami elektrycznymi. Ten spalinowy to czterocylindrowe 1.6 turbodoładowane o mocy 197 koni mechanicznych oraz 300 Nm momentu obrotowego. Dodatkowo mamy dwa silniki elektryczne po jednym na każdą oś. Ten na przedniej generuje 109 koni mechanicznych a ten na tylnej 111 koni mechanicznych.

Sprint do „setki” zajmuje 5.2 sekundy, a czas 80-120 km/h to zaledwie trzy sekundy. Całkiem żwawo patrząc na fakt, że Peugeot 508 PSE waży 1850 kilogramów w wersji liftback i 1875 kilogramów w kombi.

W połączeniu generuje to 355 KM i 520 NM momentu obrotowego. Cała ta moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pomocą ośmio-biegowej skrzyni automatycznej.

Peugeot 508 PSE to hybryda plug-in

Cała ta masa wynika z faktu zastosowania 11.5 kW/h baterii litowo-jonowych. Jednak dodatkowe akumulatory nie mają wpływu na zmniejszenie pojemności bagażnika, co jest mało spotykane w hybrydach typu plug-in. Natomiast zastosowanie takiego napędu pozwala nam na pokonanie niecałych 40 km w trybie wyłącznie elektrycznym oraz rozpędzenie się w nim do 135 km/h. Ładowanie baterii do pełna za pomocą ładowarki 32 AMP zajmuje tylko 2 godziny. W trybie mieszanym według standardów WLTP auto ma spalać około zaledwie 2 litrów na 100 kilometrów.

Peugeot 508 PSE – różnice w porównaniu z „tradycyjnym” modelem

Środek jest wykonany w zasadzie zgodnie ze standardem podstawowych wersji 508. Jedynie możemy zwrócić uwagę na wiele oznaczeń PSE w środku oraz zielone akcenty wykończenia.

Zewnętrznie jest wiele akcentów nadających bardziej sportowego charakteru. Zastosowano 380 mm tarcze hamulcowe z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu oraz 20 calowe felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport 4S.
Dodatkowo amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia w zależności od trybu jazdy (Comfort/Hybrid/Sport) pozwoliły na obniżenie zawieszenia o 24 mm z przodu i 12 mm z tyłu.

Peugeot 508 PSE – ile kosztuje?

Obecnie najdroższym wariantem jest wersja plug-in 225 KM i kosztuje 201 200 w wersji GT. Więc możemy spodziewać się ceny ponad 250 tysięcy za wersję PSE. Peugeot 508 PSE ma trafić do sprzedaży w niektórych krajach już w drugiej połowie października. Na drogach ma pojawić się na początku 2021 roku. Ma to być przedsmak tego czego będziemy mogli się spodziewać po 308 PSE.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ
Najdłuższy most na świecie, foto: FRED DUFOUR/AFP / East News
W Chinach otworzono najdłuższy most na świecie!