Mercedes-Benz Citan Tourer – kombivan premium

Oferta Daimlera pod względem różnorodności modeli jest bardzo atrakcyjna. SUV-y, coupe, kombi, limuzyny, a nawet ciężarówki i busy. Producent od kilku lat ma w sprzedaży kombivana, który jest bliźniakiem Renault Kangoo. Czy Mercedes-Benz Citan Tourer to taka wersja premium francuskiego samochodu osobowo-dostawczego?

Podsumowanie

Testowany Mercedes-Benz Citan Tourer pomimo widocznego “zestarzenia się” kokpitu jest nadal bardzo dobrym wyborem jeśli szukacie kombivana. Pozwala na przewiezienie sporej ilości towaru, a przy okazji w miarę komfortowych warunkach przewiezie pięć osób z punktu A do B. We wnętrzu jest wręcz ogrom miejsca, a wyciszenie kabiny jest poprawne. Szkoda tylko, że zabrakło wręcz miękkich materiałów. Silnik oczywiście nie nadaje się do szaleństwa na drodze, ale jest bardzo oszczędny. Mercedes-Benz Citan Tourer kosztować może 66 500 zł netto. Zaznaczyłem, że może, bo tyle na pewno nie zostawicie w salonie. Motoru z mniejszą mocą nie polecam, dlatego cena drastycznie podnosi się do 81 840 zł netto. Wystarczy, że dodałem kilka praktycznych elementów wyposażenia i ostatecznie uzyskałem 106 tysięcy złotych netto. To dużo, jeśli mówimy o małym samochodzie użytkowym, który lata świetności ma już za sobą. Dla porównania najbogatsza wersja wyposażenia Renault Kangoo z wieloma dodatkami kosztuje około 95 tysięcy złotych. 

 

Jaki jest więc sens dopłaty za gwiazdę na masce?

Po co kupować Mercedesa, skoro za wiele niższą kwotę mamy to samo, tyle, że ze znaczkiem Renault? To właśnie o to tutaj chyba chodzi. O prestiż firmy, jaki podnosi posiadanie auta premium. Innego sensu nie widzę. To nie ważne, że Citan to tak naprawdę Kangoo. Najważniejsze jest to, że jeździmy Mercedesem, czyli nasz biznes prosperuje na tyle dobrze, że pozwoliliśmy sobie na markę z wyższej półki.

Mercedes-Benz Citan Tourer - kombivan premium

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama