Silnik, skrzynia, Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI w praktyce
Doskonale pamiętam testowany dwa lata temu poprzedni model. Tak jak w tamtym przypadku, bohater tego testu wyposażony był w 3-litrowy silnik diesla V6, który generował 190 KM i 440 Nm. Wspomaga go 7-biegowy automat. Co ciekawe, mamy w tym przypadku Sprintera z napędem na tył, ale wedle życzenia możemy mieć wersję na przód jak i na obie osie. Kto co lubi. Nie wiem dlaczego, ale poprzednia generacja po liftingu, a więc ta, którą testowałem miała o wiele lepsze brzmienie tej V6-tki. Wiem, że to temat mocno poboczny w przypadku aut dostawczych, ale tamtego silnika wręcz chciało się słuchać. Od czego to zależy? Nie wiem. Tak czy inaczej, dynamiki w tym przypadku nie brakuje. nawet jeśli załadujemy go do maksymalnej dopuszczalnej wartości. Spalanie w trasie na pusto może wynosić osiem litrów na setkę, ale raczej spodziewajcie się dziesięciu litrów. W mieście natomiast około dwunastu. Patrząc na poprzednika, wartość w trasie spadła o litr.
Samo prowadzenie, jakie oferuje Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI jest wręcz wzorowe. Układ kierowniczy pracuje jak w jakiejś osobówce. Wybitna jest wręcz średnica zawracania, która wynosi 13,4 m. Bardzo mi się to podobało, ponieważ zawracanie było w Sprinterze czymś… łatwym i przyjemnym zarazem.