Podsumowanie testu
Jadąc po odbiór najnowszego Sprintera miałem wyobrażenie bardzo nowoczesnego dostawczaka, który oprócz zaawansowanych technologii zachował najważniejszą cechę czyli funkcjonalność. Tygodniowy test, blisko dwa tysiące kilometrów… razem potwierdziły moje przypuszczenia. Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI to świetne auto użytkowe, które sprawia, że praca może być przyjemnością. Mi do pełni szczęścia, podczas pokonywania kolejnych kilometrów zabrakło jakiegoś lepszego zestawu audio, ale naprawdę na siłę próbuję znaleźć jakieś wady. Jeśli chodzi o kwestie praktyczne, o przestrzeń ładunkową, o silnik, napęd i skrzynię nie ma tutaj do czego się przyczepić. Mercedes-Benz znów przekazał w ręce przedsiębiorców świetne narzędzie pracy. Tym narzędziem jest oczywiście najnowszy Sprinter, który cieszy oko, sprawia, że praca za kierownicą dostawczaka może być przyjemna, a przy okazji jest zaprojektowany tak, by każdy wręcz centymetr kwadratowy był wykorzystany w stu procentach. O to właśnie chodziło!
Zostaje jeszcze kwestia ceny. Pamiętajcie, Mercedes-Benz to auto z góry nastawione na segment premium. Co prawda cena Sprintera startuje od 105 tysięcy zł netto, jednak nie spodziewajcie się, że za taką kwotę otrzymacie taki “wypas” jak w tym artykule. Aby móc jeździć dokładnie takim modelem jak ten opisywany będziecie musieli przelać na konto Mercedesa 203 tysiące złotych netto.