102
Views

Diesle takie złe? Mercedes GLE Coupe potwierdza, że nie do końca tak jest

Dlaczego? Mercedes GLE Coupe będzie sprzedawany z silnikami diesla. Początkowo do oferty trafią wersje 350 d i 400 d zasilane 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym. W połączeniu z nowym napędem 4MATIC z funkcją dostarczania momentu obrotowego na żądanie i rozstawem osi o 60 mm krótszym niż w GLE zapewniają one przyjemnie dynamiczne prowadzenie. Benzynowy wariant dostępny w momencie debiutu to Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé. Podobnie jak w przypadku SUV-a GLE, trwają przygotowania do premiery hybrydowej wersji plug-in.

Mercedes GLE Coupe w końcu mi się podoba

SUV-y sprzedają się bardzo dobrze

Podobnie jak GLE oraz GLS, tak i GLE Coupé – jako członek dużej rodziny SUV-ów premium – powstaje w Tuscaloosa w Alabamie. W sumie Mercedes-Benz oferuje teraz osiem modeli SUV-ów. Poza wymienionymi samochodami są to: GLA, GLC, GLC Coupé, Klasa G oraz nowy GLB. Z udziałem w całej sprzedaży na poziomie około 1/3, SUV-y stanowią główny filar w portfolio produktów Mercedes-Benz i w znaczącym stopniu przyczyniają się do rozwoju marki. Jak do tej pory na zakup SUV-a z gwiazdą na całym świecie zdecydowało się ponad 6 milionów klientów.

Mercedes GLE Coupe w końcu mi się podoba

Mercedes GLE Coupe to piękny wóz

Nowy GLE Coupé ma okazałe gabaryty – 4939 mm długości i 2010 mm szerokości (jest o 39 mm dłuższy i 7 mm szerszy od poprzednika). Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, ale pozostaje o 60 mm krótszy niż w GLE,a to korzystnie wpływa zarówno na sportowe prowadzenie, jak i na proporcje nadwozia. Nowoczesny kokpit – z dwoma dużymi ekranami o przekątnej 12,3″ każdy i charakterystyczną deską rozdzielczą, horyzontalnie podzieloną elementami ozdobnymi – wydaje się znajomy. Górna partia jest standardowo pokryta syntetyczną skórą ARTICO, a sportowy akcent stanowią standardowe sportowe fotele z wydatnym podparciem bocznym i tapicerką ARTICO oraz nowa sportowa kierownica, obszyta skórą nappa (również seryjna).

Mercedes GLE Coupe w końcu mi się podoba

Silniki w GLE Coupe i 53 4MATIC+ Coupe

Dwa modele GLE Coupé z silnikiem Diesla są napędzane 6-cylindrowym rzędowym motorem OM 656 z aktualnej rodziny jednostek wysokoprężnych. Jest on dostępny w dwóch wersjach mocy: jako GLE Coupé 350 d 4MATIC (200 kW/272 KM i 600 Nm) oraz jako GLE Coupé 400 d 4MATIC (243 kW/330 KM i 700 Nm). Ciekawie robi się natomiast w przypadku odmiany AMG. Rzędowa jednostka o 6 cylindrach wytwarza moc 320 kW (435 KM) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Rozrusznikoalternator EQ Boost krótkotrwale zapewnia dodatkowe 16 kW(22 KM) i 250 Nm, a także zasila pokładową instalację elektryczną 48 V. Łączy on rozrusznik i alternator w jeden mocny motor elektryczny; jest montowany pomiędzy silnikiem spalinowym a przekładnią. Zarówno ta innowacja, jak i inteligentne ładowanie za pomocą elektrycznej sprężarki pomocniczej oraz turbosprężarki mają wspólne cele: podnieść charakterystyczne dla AMG osiągi i dynamikę jazdy przy zmniejszeniu zużycia paliwa oraz emisji spalin. GLE 53 4MATIC+ Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 s i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h.

Mercedes GLE Coupe w końcu mi się podoba

Kategoria artykułu
Motoryzacja
Daniel Laskowski

Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.