1 lipca na na rynku pojawiła się nowa propozycja od Michelin – CrossClimate 3 Sport. I już jest o niej głośno. To nie jest kolejna „innowacja”, jakich wiele – ta opona faktycznie wypełnia lukę, której dotąd nikt nie zauważył lub zignorował: całoroczna opona o osiągach godnych samochodu sportowego. I to takiego z najwyższej półki.

Jeśli ktoś myśli, że łączenie letniej przyczepności z zimowym bezpieczeństwem to nierealne marzenie – Michelin pokazuje, że jednak da się. Nowy model CrossClimate 3 Sport powstał z myślą o autach o mocnych silnikach – zarówno spalinowych, jak i elektrycznych… i zapewnia dynamikę prowadzenia niezależnie od sezonu. Brzmi jak banał, ale nie, tu chodzi o realne osiągi, a nie PR-owe frazesy.
Debiut z rozmachem i nagrodą na start
Tak jak wspomniałam opona trafiła do sprzedaży 1 lipca i już zgarnęła pierwszą prestiżową nagrodę -„Ze Award for Technological Innovation 2025”. Jury składające się z dziennikarzy, ekspertów branżowych i przedstawicieli stowarzyszeń kierowców doceniło nie tylko technologię, ale i pomysł stworzenia zupełnie nowej kategorii – sportowej opony całorocznej.
To wyróżnienie mówi samo za siebie. CrossClimate 3 Sport nie jest kolejnym wariantem tej samej koncepcji, ale próbą odpowiedzi na konkretne oczekiwania użytkowników samochodów, którzy nie chcą wymieniać opon co sezon, ale nie są gotowi rezygnować z osiągów.

Partnerstwo z Alpine i wersja „szyta na miarę”
Nowa opona pojawi się nie tylko w sklepach – została też wybrana przez Alpine do wyposażenia nowego modelu A390. To drugi samochód w ramach koncepcji Dream Garage tej marki. Michelin przygotował dla Alpine specjalną wersję opony z oznaczeniem „A39”, która została dostosowana do potrzeb tego konkretnego pojazdu. Wybór padł na rozmiar 245/45 R20 103V XL.
Współpraca z Alpine nie wzięła się znikąd – producent potrzebował ogumienia, które nie zawiedzie kierowców niezależnie od pogody, a jednocześnie będzie nadążać za możliwościami auta. CrossClimate 3 Sport wpisuje się tu idealnie.
Co naprawdę potrafi ta opona?
To nie są tylko ładne słowa. CrossClimate 3 Sport ma wszystko, czego można oczekiwać od nowoczesnego ogumienia – sportowy charakter, wysoką trwałość i bardzo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni (potwierdzoną oceną „A”). Do tego dochodzi certyfikat 3PMSF, który potwierdza jej zimowe właściwości.
W skrócie? Jedna opona – cały rok jazdy, bez stresu i bez kompromisów. I to w aucie, które potrafi naprawdę sporo.

Dla kogo właściwie jest CrossClimate 3 Sport?
To ogumienie dla kierowców, którzy lubią czuć kontrolę i nie chcą, by pogoda odbierała im przyjemność z prowadzenia. Dla tych, którzy nie chcą wybierać między wygodą a precyzją. I dla tych, którzy po prostu chcą mieć spokój – zarówno zimą, jak i latem – bez utraty osiągów.
Na razie dostępnych jest 29 rozmiarów (od 205/40R18 do 315/35R20), ale producent zapowiada, że w przyszłym roku dojdzie kolejnych trzydzieści. To znaczy, że coraz więcej modeli aut sportowych – w tym tych elektrycznych – będzie mogło skorzystać z tej opcji.
Nie tylko technologia, ale konkretne rozwiązanie
W czasach, gdy producenci lubią mówić o innowacjach dla samego mówienia, Michelin postawił na konkretną odpowiedź na realne potrzeby. CrossClimate 3 Sport nie próbuje zadowolić wszystkich – jest stworzona dla kierowców, którzy wiedzą, czego chcą. A że przy okazji dostała solidne wyróżnienie i zadebiutowała w modelu Alpine – tylko dodaje jej wiarygodności.
Czy to przełom? Czas pokaże. Ale wszystko wskazuje na to, że właśnie dostaliśmy oponę, która może sporo namieszać na rynku. Przy okazji sprawdź oponę Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1.