W przeciwieństwie do podobnych rozwiązań porcje sprzedawane w ResQ są opisane oraz oznaczone tagami (znacznikami) z informacjami dietetycznymi. Dzięki temu użytkownicy kupują tylko wtedy, kiedy mają na coś ochotę, a sprzedawana porcja odpowiada ich preferencjom dietetycznym i nie zawiera składników, na które są uczuleni.
„Analizując produkty dostępne na rynku ważne było dla mnie wybranie takiego, który umożliwia świadome zakupy. Uważam, że informacja o tym, czy posiłek jest wegański, wegetariański, czy zawiera laktozę lub gluten jest istotna. To pozwala ratować większej grupie ludzi!” – Wyjaśnia Michał.
Twórcy aplikacji zdają sobie sprawę, że marnotrawienie to problem głównie w naszych domach. Z tego powodu wyposażyli aplikację w funkcję “Moje osiągnięcia”, dzięki której użytkownicy poznają liczbę kilogramów CO2 odpowiadającą ilości jedzenia uratowanego w ResQ.
“Wierzę, że te liczby wpłyną na wyobraźnię Polaków i pomogą zmniejszyć ilość wyrzucanej żywności w naszych domach.” – Tłumaczy Michał.
Aplikacja ResQ powstała 3 lata temu w Finlandii. Dziś pomaga grupie ponad 5 tysięcy partnerów zminimalizować ilość wyrzucanego jedzenia. ResQ Club to ponad pół miliona kupujących, głównie w Finlandii i Szwecji. Od czerwca tego roku z aplikacji korzystać mogą także mieszkańcy Warszawy. Wkrótce pojawi się ona w kolejnych miastach Polski.