Wiele osób zastanawia się jak wypada bezpieczeństwo jeśli chodzi o samochody z Chin. BYD SEALION 7 został poddany testom Euro NCAP. Jak wypadł? Trzeba przyznać – całkiem nieźle. Potwierdza to wynik końcowy, a więc maksymalna, pięciogwiazdkowa ocena.

W ubiegłym roku zadebiutował w Europie BYD SEALION 7. Auto posiada akumulator Blade Battery, a także technologię Cell-to-Body. Samochód wygląda świetnie, cechuje się bogatym wyposażeniem, jednak wiele osób pyta się czy samochody z Chin są bezpieczne. Co nam po fajnym wnętrzu czy designie auta, które w przypadku trudnej sytuacji nie uchroniłoby osób w nim podróżujących. Zerknijmy więc na wyniki, które uzyskał wspomniany BYD SEALION 7.
Czy samochody z Chin są bezpieczne? Euro NCAP sprawdził model BYD SEALION 7
Auto pojawiło się w Europie pod koniec ubiegłego roku. Producent chwali się wyposażeniem tego modelu z akumulator Blade Battery, a także technologię Cell-to-Body. Prezentowany pojazd może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami w czterech obszarach testów bezpieczeństwa. Mowa o ochronie dorosłych pasażerów, dzieci, niechronionych uczestników ruchu oraz o systemach wsparcia bezpieczeństwa. Z raportu Euro NCAP możemy wywnioskować, że auto oferuje dobrą ochronę przed urazem kręgosłupa szyjnego podczas zderzenia. Dodatkowo ma nam zapewnić dobrą ochronę podczas zderzenia bocznego. Mowa o zderzeniu z barierą czy słupem
Przeanalizujmy poszczególne wyniki. Przede wszystkim w przypadku ochrony dorosłych SEALION 7 uzyskał ocenę na poziomie 87 %. Wyższy wynik wypadł jeśli chodzi o ochronę dorosłych. Tu mówimy o 93 %. Marka może pochwalić się bardzo dobrym, wręcz wzorowym wynikiem (maksymalna liczba punktów) w przypadku testów zderzenia czołowego z przesunięciem oraz bocznego. Mowa o manekinach, które reprezentują dzieci 10-letnie i 6-letnie. Co ważne, na pochwałę mógł liczyć również system bezpośredniego wykrywania obecności dziecka. To rozwiązanie działa w bardzo prosty sposób. Jeśli dziecko zostało w pojeździe, auto aktywuje ostrzeżenie.

Systemy wspomagające kierowcę z pozytywną oceną
Wspomniany pakiet rozwiązań, które mają wspierać kierowcę podczas codziennych podróży uzyskał wynik na poziomie 79 %. Według raportu można było zauważyć poprawne działanie systemu autonomicznego hamowania awaryjnego. Mowa o sytuacjach kryzysowych z udziałem pieszych oraz motocyklistów. Oczywiście, na ocenę wpłynęło również wprowadzenie do auta takich systemów jak utrzymanie pasa ruchu czy wspomaganie kontroli prędkości.
Warto również wspomnieć, że najwyższa ocena Euro NCAP dotyczy nie tylko modelu SEALION 7, ale posiadają ją także inne modele tej marki sprzedawane w Europie. Mam na myśli DOLPHIN, ATTO 3, SEAL U, SEAL U DM-i, SEAL oraz TANG. To oznacza, że faktycznie samochody z Chin są bezpieczne.

Sprawdź przy okazji jak wygląda BYD Seal U DM-i.