Sprawdź opinie użytkowników przed zakupem akcesoriów samochodowych
Sprawdź opinie użytkowników przed zakupem akcesoriów samochodowych

Sprawdź opinie użytkowników przed zakupem akcesoriów samochodowych

SponsorowaneMateriał zewnętrzny

Sprawdzanie opinii o wirtualnym sprzedawcy to jedna z najważniejszych zasad bezpiecznych zakupów w sieci. Jeżeli chcesz kupić akcesoria do auta, a nie masz wiedzy mechanika czy elektryka samochodowego, przeczytanie recenzji jest tym ważniejsze. Dlaczego warto czytać opinie innych e-klientów i gdzie ich szukać?

Opinie o sklepach internetowych – jeżeli je czytasz, nie jesteś wyjątkiem

Z wielu badań opinii publicznej jasno wynika, że czytanie recenzji innych użytkowników jest jedną z najważniejszych czynności, jaką podejmują e-konsumenci przed zapełnieniem wirtualnego koszyka. Jak wskazuje badanie polskiego rynku e-commerce, przeprowadzone przez Gemius w 2019 roku, prawie połowa respondentów wskazuje obecność opinii w sklepie internetowym jako najważniejszy aspekt, który buduje w ich oczach wiarygodność e-sprzedawcy.

Raporty z zagranicznych badań sugerują podobne wnioski. Najważniejsze płyną z raportu „Local Consumer Review Survey” z badań przeprowadzonych w 2014 roku przez ekspertów ds. marketingu z międzynarodowej firmy BrightLocal. Aż 88% internautów zwraca uwagę na opinie wystawione w Internecie. Co ważne, każdy z nich ufa opiniom obcych osób tak samo jak swoim znajomym.

Jakich informacji szukać w komentarzach innych użytkowników w e-sklepie?

  1. Recenzje produktów. Jeżeli szukasz akcesoriów samochodowych, to opinie o użyteczności poszczególnych artykułów są dla Ciebie na pewno bardzo ważne. Chcesz wiedzieć, czy uchwyt do telefonu sprawdza się w dłuższej trasie? A może musisz wybrać nowe wycieraczki i nie wiesz, które będą najlepsze? Twoje wątpliwości na pewno rozwieją komentarze innych e-klientów.
  2. Obsługa klienta przez sprzedawcę. Sprawny i miły kontakt z pracownikiem biura obsługi klienta w trakcie wirtualnych zakupów zastępuje rozmowę ze sprzedawcą, którą można prowadzić w rzeczywistym świecie. Potrzebujesz np. doprecyzowania informacji zamieszczonych na karcie produktu? Wtedy jakość kontaktu z e-sklepem będzie dla Ciebie kluczowa.
  3. Obsługa płatności. Wolisz płacić BLIK-iem, przelewem internetowym czy tradycyjnym? Zdarza się, że internauci opuszczają sklep mimo zapełnionego wirtualnego koszyka, bo nie znaleźli swojego ulubionego sposobu płatności, np. za pobraniem. Przeczytaj opinie przed zakupem – być może jeden z internautów wspomniał o swoich doświadczeniach związanych z opłaceniem koszyka. Zwracaj również uwagę, czy sklep internetowy jest zabezpieczony certyfikatem SSL, chroniącym Twoje dane i pieniądze, które przelejesz na konto bankowe sklepu. Jego obecność poznasz po początku adresu internetowego sklepu – powinien wyglądać tak: https://, a nie jak niezabezpieczony: http://.
  4. Doręczenie przesyłki. Podobnie jak w przypadku płatności możesz mieć także ulubionych dostawców. Wolisz nie czekać na kuriera, ale samodzielnie odebrać paczkę? Szukaj e-sklepu z dowozem do Paczkomatów InPost.
  5. Obsługa posprzedażowa. W przypadku akcesoriów samochodowych możliwość zwrotu towaru lub reklamacji może stanowić o udanych zakupach. Respektowanie praw kupującego leży w obowiązkach e-sprzedawcy. O jakości obsługi posprzedażowej mogą pisać w Internecie dawni klienci e-sklepu.

Na koniec warto wspomnieć, gdzie szukać ocen sklepów internetowych z akcesoriami do aut. Dobrym miejscem są porównywarki produktów i cen, a także duże platformy e-commerce. Na pewno znasz Ceneo i Allegro, podobnie jak wielu innych internautów, którzy ocenili tam swoje doświadczenia zakupowe. Zerknij również do portali z opiniami, takimi jak https://www.gowork.pl. Sprawdź jeszcze recenzje w wizytówce Google i na fanpage’u sklepu. Im więcej opinii przeczytasz, tym większą będziesz mieć pewność słusznego wyboru. Udanych zakupów!