Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet – skomplikowana nazwa nieskomplikowanego samochodu.

Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet to crossover nijak nie wyróżniający się z tłumu. Nienachalny design, oklepane rozwiązania. Dlaczego moje zainteresowanie tym samochodem kończy się zaraz za przednią osią samochodu? Zapraszam do dalszej lektury artykułu.

Design Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet

Co mam na myśli pisząc “nienachalny”? Koncern suzuki chyba nie chce iść z duchem czasu. Czyżby wolał pozostać przy rozwiązaniach z przed kilku lat? Patrząc na Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet od przodu mam wrażenie, że zamysł był całkiem dobry. Elementy, które polubiłem to wypukły srebrny grill i wraz z nim idealnie dopasowane lampy w technologii LED. Kiedy staniemy z boku możemy podziwiać ładne 17-calowe felgi z pakietu Elegance, a one naprawdę są godne uwagi! Solidnie wyglądający przód auta nijak nie pokrywa się z designem tyłu samochodu. To chyba “syndrom Suzuki” – tak to nazwę. To samo miało miejsce w Vitarze – ładny przód i kiepski tył. Wielkość auta również nie powala, jest standardowa. Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet to 430 cm długości, 178 cm szerokości i 18 cm prześwitu.

Wnętrze auta

Wnętrze SX4 S-cross broni się jedynie wymiarami. Mając 180 cm wzrostu, miałem dość miejsca nad głową. Na miejscu kierowcy nie czułem się jak sardynka w puszce, czyli jest komfortowo. Siedząc wewnątrz auta mamy nieodparte wrażenie, że zewsząd zalewa nas plastik. Obicia drzwi, 3/4 deski rozdzielczej, a także środkowy tunel pokryte są twardą, nieprzyjemną skorupą. 2020 rok przyzwyczaja nas coraz częściej, że w segmencie klasy średniej mamy do czynienia z cyfrowymi zegarami. Tutaj cyfrowych zegarów nie mamy, a co więcej między analogowymi, znajdziemy przestarzały monochromatyczny wyświetlacz. System multimedialny broni się synchronizacją Carplay dla IOS i Android auto. Dzięki temu rozwiązaniu, kolorowy wyświetlacz, który kontroluje np.: Spotify czy Google maps, ożywia nudne wnętrze Suzuki Sx4 S-cross. Plusem tego japońskiego crossovera jest pojemność bagażnika, która wynosi 430l przy rozłożonych siedzeniach.

Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet – w trasie

Dlaczego na wstępie napisałem, że moje zainteresowanie tym autem kończy się zaraz za przednią osią? Ponieważ tam znajduję się silnik, którym ten samochód się broni. Jest to motor o pojemności 1.4 litra, i generujący 129 KM. To oszczędna jednostka, której nie brakuje mocy do wyprzedania. Prezentowany model posiadał napęd tylko na przednią oś. Niestety to rozwiązanie sprawiało, że Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet nie mógł “wystartować” na mokrej nawierzchni. Koła kręciły w miejscu przy włączonym systemie kontroli trakcji. Silnik, z którym mogłem obcować przez tydzień po przejechaniu około 700 km spalił cały bak paliwa. Ten liczy 50L co daje wynik 7l/100km w cyklu mieszanym. 1.4 BoosterJet jest wsparty tzw. “miękką hybrydą” która wspiera silnik spalinowy przy starcie oraz przy przyśpieszaniu o 50Nm. Zastosowany silnik elektryczny sprawia, że Suzuki sprawnie przyśpiesza i wchodzi na obroty. W czasie mojego podróżowania ani razu nie poczułem, że brakuje mi mocy do wyprzedzania.

Podsumowanie
Auto, które nijak mnie nie zaskoczyło… ale to nie znaczy, że rozczarowało! Po tygodniu z Vitarą nie szykowałem się na fajerwerki. Moje emocje były stonowane, tak jak cały Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet. Na pewno z tej znajomości zapamiętam dwa miłe aspekty, a mianowicie fajny design przedniej części, i mocny silnik. Przechodząc dalej, mamy całkiem zgrabną bryłę na prześwicie, który pomoże w pokonywaniu nierówności, Wewnątrz auta nie zaznamy cudów, a raczej materiały z dolnej półki i rozwiązania, które nie przypadną do gustu entuzjastom. Na rynku miejskich crossoverów robi się ciasno. Jeśli kolejna generacja Suzuki SX4 S-cross nie zrobi kroku naprzód, może zostać daleko za konkurencją.
Zalety
przestronna kabina
dynamiczny i oszczędny silnik
wydajne oświetlenie LED
Wady
słabe materiały wewnątrz
archaiczne zegary
słabo wytłumiona kabina
mało "ekstrawagancki" design jak na 2020 rok.
6
Wynik

Dołącz do newslettera

Popularne artykuły

Columbia Sportswear przetestuje swoją technologię na Księżycu!

Columbia Sportswear to marka odzieżowa, która w swoich produktach...

Polska vs Meksyk. Gdzie oglądać nasz mecz otwarcia?

To już dziś! Polska rozegra swój pierwszy mecz na...

Holandia vs Senegal. Gdzie oglądać mistrzostwa świata?

Mistrzostwa Świata w Katarze rozpoczęły się na dobre. We...

UE vs Twitter: „ludzie nie będą już mogli powiedzieć czegokolwiek”

Tak, Breton powiedział: "ludzie nie będą już mogli powiedzieć...

Arabia Saudyjska szokuje Argentynę! Co za mecz!

Mamy pierwszy szokujący wynik na tegorocznych Mistrzostwach Świata w...


Tomasz Chruściel
Tomasz Chruścielhttps://menworld.pl
Pasjonat sportu i motoryzacji. Prywatnie trener personalny z wieloletnim doświadczenie. Moje "działka" to testy aut, aktualizacje z ringów i klatek na świecie oraz nowe technologie. Stay Tuned!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!

Final Score
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!