Ta rękawica pozwoli poczuć Ci obiekty, które złapiesz w świecie VR!

Wirtualna rzeczywistość to nowe spojrzenie na świat gier. Rękawica do VR przedstawiona przez Meta ma sprawić, że rozwój tej technologii ruszy do przodu. To niezwykłe urządzenie pozwoli na poczucie obiektów, które dotkniemy w wirtualnym świecie!

Meta stawia na rozwój wirtualnej rzeczywistości

Kiedy w 2014 roku Mark Zuckerberg kupował Oculusa, wirtualna rzeczywistość była czymś stosunkowo nowym. Firma ta ugruntowała swoją pozycję na rynku VR i z nadzieją patrzyła w przyszłość. Oczywiście technologia VR od tamtego czasu mocno się rozwinęła, jednak nie tak, jak wyobrażał sobie to założyciel Facebooka.

Przeczytaj także: Meta stworzy stacjonarne sklepy. Co się w nich znajdzie?

Teraz wszystko może ruszyć z kopyta, ponieważ Meta zaprezentowała specjalną rękawicę do VR. Urządzenie to jest o tyle ciekawe, że pozwala poczuć obiekty, które dotknęliśmy lub trzymamy w wirtualnej rzeczywistości. Projekt dopiero raczkuje, ale już teraz pokazuje, czego możemy oczekiwać po tej technologii!

Rękawica do VR to przyszłość tej technologii

Przedstawiona na filmiku rękawica do VR to na tę chwilę prototyp. Meta Reality Labs, które odpowiedzialne jest za stworzenie tego urządzenia, cały czas nad nim pracuje i udoskonala. Według Michaela Abrasha, szefa Meta Reality Labs prototyp rękawicy pokazuje, co może zaoferować nam technologia przenosząca nas do wirtualnego świata. Urządzenie nie ma nawet jeszcze swojej nazwy, jednak wiemy, że rękawica ma być lekka, wygodna i prosta w obsłudze.

Kluczowymi elementami, w które została wyposażona rękawica do VR, przedstawiona na wideo, są charakterystyczne czarne elementy. Elementy te to poduszki wypełnione powietrzem. Ich zadaniem będzie stworzenie wyobrażenia, że dotykamy jakiegoś elementu. Wszystko po to, aby oszukać nasz zmysł dotyku. Na prototypie jest ich 15, jednak w finalnej wersji miałoby być ich nawet kilka tysięcy! Poduszki te mają symulować kształt oraz teksturę obiektu, które wzięliśmy do ręki w wirtualnym świecie.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama