Test Dacia Duster 4×4 1.5 dCi – rozsądny wybór

Jeśli poszukujesz samochodu z napędem na cztery koła, który będzie oferował dobre wyposażenie, a przy okazji nie obciąży znacznie Twojego budżetu domowego, wybór jest jeden. Mam nadzieję, że mój test Dacia Duster 4×4 1.5 dCi udowodni Ci, że nie ma sensu szukać innego auta.

Duster gościł już na łamach naszego portalu w 2018 roku. Już wtedy otrzymał dobrą ocenę i co tu dużo pisać – wcale nie dziwiło mnie to, że przy kolejnym spotkaniu również ciężko mi będzie się do czegokolwiek przyczepić. W ubiegłym roku sprzedano blisko 190 tysięcy egzemplarzy w Europie. Mnie to zupełnie nie dziwi. Jeśli ktoś „ma parcie” na to, by kupić nowy samochód, który będzie wyposażony w napęd na cztery koła, nie ma innej opcji. Tak naprawdę, w tym budżecie nie ma alternatywy.

Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór
Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór

W bazowej wersji Dustera za 65 tysięcy złotych co prawda nie dostaniemy 4×4, ale już w testowanej przeze mnie Prestige – owszem! Opcje są dwie – albo benzyna 150-konna, albo diesel 115-konny. Obie startują od 94 tysięcy zł. Dziwi mnie natomiast brak połączenia skrzyni automatycznej z napędem na wszystkie koła. Chcesz 4×4? Pozostaje Ci 6-biegowy manual.

Test Dacia Duster 4×4 1.5 dCi – odświeżony wygląd

Producent idzie z duchem czasu i znów delikatnie odświeżył ten model. Dacia Duster zyskała lekko przeprojektowany grill, a także nowe reflektory, które przypominają mi te z Audi A6 C7 po liftingu.

Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór
Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór

We wnętrzu nie zauważyłem wielkich zmian. Nadal mamy twarde, ale dobrze spasowane plastiki. Plusem jest bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto. Fotele są wygodne, ilość miejsca nad głową i na nogi odpowiednia. Plus za dwa porty USB z tyłu i dwa z przodu.

Ogólnie nie oszukujmy się, widać, że jest to tanie auto, ale test Dacia Duster 4×4 pokazuje, że twarde plastiki i spore cięcia budżetowe nie muszą iść w parze z tandetą. Chyba to polubili klienci, którzy wybierają Dustera. Jest tu twardo, ale ładnie i w miarę komfortowo.

Przeszkadzać może nieco mały bagażnik, który ma zaledwie 376 litrów. Plus za dwa haczyki na reklamówki z zakupami i gniazdo zapalniczki. Tak czy inaczej, fajnie by było mieć trochę więcej miejsca na bagaże.

Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór
Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór

Jak jeździ Dacia Duster 4×4?

Muszę przyznać, że ten mały silnik diesla o pojemności 1.5 i mocy 115 KM daje sobie radę. OK, przyspiesza do setki w 10,3 sekundy, ale w przypadku tych pierwszych kilometrów, odczuwamy, jakby samochód był zdecydowanie szybszy. Z przymrużeniem oka mogę stwierdzić, że w mieście nikt z Wami nie ma szans. Przynajmniej takie odnosiłem wrażenie.

Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór
Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór

Plusem jest niewielkie spalanie, które po dwóch tysiącach kilometrów oscylowało w okolicach 6,8 litra na setkę. Jeśli pojedziecie spokojnie, bez problemu zejdziecie poniżej 5 litrów. Mam na myśli jazdę do około 90 km/h. Na ekspresówce będzie to 6,5 litra. W mieście celowałbym w 7 – 8 litrów. Przy dzisiejszych cenach paliwa są to rewelacyjne wyniki.

Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór
Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór

Jeśli chodzi o samą jazdę, jest miękko, przez co nie radzę jakoś odważnie wchodzić w zakręty. Test Dacia Duster 4×4 udowadnia, że to samochód przeznaczony do spokojnego podróżowania. Oczywiście, z racji napędu na cztery koła w terenie również radzi sobie zaskakująco dobrze. Szczególnie, gdy zablokujecie napęd. Wydaje mi się, że wystarczyłoby zamontować dobre opony i lekko podwyższyć auto, a Duster faktycznie dawałby radę sobie świetnie w lekkim terenie.

Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór
Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór

Zaskoczony jestem również poziomem wyposażenia, jakie znajdziemy w tym wariancie. Oprócz wspomnianego napędu na cztery koła mamy podgrzewane fotele, asystenta martwego pola, system kamer 360 stopni (co może przydać się w terenie), czujniki parkowania z przodu i tyłu, automatyczną klimatyzację i całkiem dobrze grające audio. To znaczy, oczywiście, nie będzie to ani Bose, ani rzecz jasna Bowers ale nie ma tragedii. Mamy również tempomat i bezprzewodowy system Apple CarPlay i Android Auto. Krótko mówiąc, wszystko, czego można oczekiwać od nowoczesnego samochodu. No, może jeszcze przydałby się aktywny tempomat, ale nie ma co wymagać cudów.

Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór
Test Dacia Duster 4x4 1.5 dCi - rozsądny wybór
Podsumowanie
System monitorowania martwego pola, nawigacja, tempomat, reflektory LED, bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto, napęd na cztery koła, całkiem dobrze grające audio. Powiedzcie mi, kto Wam to da za niecałe 100 tysięcy złotych? Rumuńska Dacia nie ma sobie równych i dlatego cieszy się tak ogromnym zainteresowaniem.
Zalety
Świetny stosunek cena/jakość
Dobre wyposażenie
Całkiem fajny wygląd
Napęd na cztery koła
Ekonomiczny silnik
Wady
Czasami coś "lubi" zatrzeszczeć
Dość głośno w kabinie
Silnik lubi wibrować
9
Wynik

Dołącz do newslettera

Popularne artykuły

Nicholas Latifi odchodzi z Williamsa. Kto go zastąpi?

Stało się to, o czym cały świat F1 mówił...

CoD Modern Warfare 2 ma ogromny problem. A to tylko wersja beta!

Activision dopiero przygotowuje się do premiery CoD Modern Warfare...

Roger Federer pożegnał się z tenisem! Były łzy wzruszenia.

Po finałowym meczu turnieju pokazowego Laver Cup Roger Federer...

Nagość na Instagramie? Koniec z tym! Serwis wprowadza nowe rozwiązanie

Nagość na Instagramie to chleb powszedni, dlatego też Meta...

Melvin Manhoef, legenda K1, kończy sportową karierę

Były przeciwnik Mameda Khalidova, Melvin Manhoef zakończył sportową karierę!...
Daniel Laskowski
Daniel Laskowskihttp://menworld.pl
Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet takich jak PC World. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!

Final Score
Proszę podać swoje imię tutaj