Vectra zwróci pieniądze klientom. Tobie też?

Vectra zwróci pieniądze klientom. Tobie też? Vectra zwróci pieniądze klientom. Tobie też?
Firma została zobligowana do zwrócenia części pieniędzy swoim klientom.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ogromną karę dla dostawcy usług internetowych i telewizyjnych. Vectra będzie musiała zapłacić ponad 22 miliony złotych kary i zwrócić pieniądze klientom.

Vectra musi zapłacić ogromną karę

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsument, Tomasz Chróstny, poinformował, że firma Vectra, popularny dostawca usług internetowych i telewizyjnych będzie zmuszony do zapłacenia karę ponad 22 milionów złotych oraz do zwrócenia klientom części środków za swoje występki.

Przeczytaj także: Podobno zarabiasz ponad 7 tys. zł. GUS tak twierdzi. Prawda?

Reklama

Powód? W latach 2019-2022 Vectra modyfikowała podpisane już umowy, w którym zamieszczano klauzulę, która mówiła o tym, że firma może podnieść kwotę umowy o 5 złotych za świadczone przez nią usługi. Wszystkiemu przyjrzał się UOKiK i zdecydował, że firma musi zapłacić dużą karę pieniężną.

W ostatnim czasie UOKiK mocno ukróca samowolkę dużych firm. Urząd nałożył karę na Allegro czy też Karchera, który przez ostatnie kilkanaście lat specjalnie zawyżał ceny swoich produktów w Polsce. Pod lupę ma zostać wzięte T-Mobile za reklamę usługi, która wprowadza klientów w błąd. Teraz karę w wysokości ponad 22 milionów złotych nałożył na Vectrę.

Vectra zwróci pieniądze klientom. Tobie też?
Vectra zwróci pieniądze klientom. Tobie też?

Klienci również otrzymają zwrot pieniędzy

Zapis w umowie, który mówił o podniesieniu kwoty za świadczone usługi telewizyjne lub internetowe w wysokości pięciu złotych, był niezgodny z prawem. Co prawda, klienci dostawali termin, w którym mogli rozwiązać dotychczasową umowę, jeśli jednak tego nie zrobili, w kolejnych latach Vectra zwiększała kwotę zawartą w umowie.

Vectra zwróci pieniądze klientom. Tobie też?
Firma została zobligowana do zwrócenia części pieniędzy swoim klientom.

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK wyznał, że postępowanie przeciwko firmie Vectra rozpoczęło się już w listopadzie 2021 roku. Właśnie wtedy urząd postawił firmie zarzuty. Klauzula zawarta w umowie była wprowadzona jednostronnie i bez uzasadnienia.

Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne aby konsumenci mogli przewidzieć w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi 

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK

Firma Vectra ma też zwrócić konsumentom, którym naliczono opłaty, część środków. Kwoty te nie są jednak znane i ile osób otrzyma zwrot. Będzie to wiadome, kiedy decyzja ta zostanie uprawomocniona.

Źródło: UOKiK

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama