To już koniec. Wyjechał ostatni Bugatti Chiron Super Sport 300+.

To już koniec. Wyjechał ostatni Bugatti Chiron Super Sport 300+.

Wyprodukowany w zaledwie ilości 30 egzemplarzy. Ostatni Bugatti Chiron Super Sport 300+ został właśnie dostarczony do klienta. To tylko jeden z kroków do zakończenia produkcji Chirona, która ma się ograniczyć do liczby 500 egzemplarzy.

Ostatni Bugatti Chiron Super Sport 300+
To już koniec. Wyjechał ostatni Bugatti Chiron Super Sport 300+.

Ostatni Bugatti Chiron Super Sport

Nazwa 300+ wywodzi się z osiągów jakimi może się to auto pochwalić. Jego prędkość maksymalna, a raczej taka, jaką udało się maksymalnie uzyskać to 304.773 mil na godzinę, co w przeliczeniu daje 490.484 kilometrów na godzinę. Udało się to uzyskać na torze Ehra-Lessien, który jedynie jest placówką testową dla aut. Sam Bugatti Chiron Super Sport charakteryzuje się wydłużonym nadwoziem w celu poprawy aerodynamiki.

Pod „maską” dobrze znane, 8-litrowe W16 QUAD turbo produkujące 1600 koni mechanicznych. Egzemplarze produkcyjne mają ograniczoną prędkość maksymalną na poziomie 400 km/h. Jednak chodzą słuchy, że jest możliwość zdjęcia ogranicznika i zamontowanie klatki ochronnej.

Produkcja modelu Chiron weszła już na etap końcowy. Zostało jakieś 80 egzemplarzy do wyprodukowania, a sama sprzedaż zakończyła się w styczniu tego roku. Modele Chiron Super Sport 300+ sprzedawane były za cenę 3.5 mln Euro.

To już koniec. Wyjechał ostatni Bugatti Chiron Super Sport 300+.
To już koniec. Wyjechał ostatni Bugatti Chiron Super Sport 300+.

Koniec produkcji modelu to kolejny wielki krok marki w stronę elektryfikacji. Firma połączyła się z marką Rimac. Przedsiębiorstwa są już na etapie tworzenia nowego modelu. Ma on zachować silnik spalinowy, jednak przy sporym dodatku „elektryfikacji”. Czy będzie to najszybszy samochód świata? O tym przekonamy się zapewne niedługo.

Rimac C_Two
To już koniec. Wyjechał ostatni Bugatti Chiron Super Sport 300+.