Apple najcenniejszą marką 2022! Rywale w tyle!

Nowy raport ujawnił, że Apple stało się najcenniejszą marką na świecie w roku 2022. Tymczasem konkurencja, taka jak Google, Samsung i Huawei, również znalazła się wysoko w rankingu. Należy zauważyć, że wartości marek podawane przez Brand Finance nie odzwierciedlają kapitalizacji rynkowej marek i są obliczane niezależnie przez firmę.

Pierwsza dziesiątka

Według raportu Brand Directory, gigant z Cupertino jest wyceniany na około 355,1 miliardów dolarów. Patrząc na listę top 10, możemy zobaczyć inne znane marki, takie jak Amazon, Google, Microsoft i Walmart, które zajęły odpowiednio 5 pierwszych miejsc. Samsung, Facebook, ICBC, Huawei i Verizon zajęły ostatnie pięć pierwszej dziesiątki.

Raport dodał również, że wycena marki Apple wzrosła o imponujące 35% w stosunku do roku poprzedniego. Pomogło jej to osiągnąć najwyższą wycenę Brand Directory, jaką kiedykolwiek odnotowano. Amerykańska firma miała znakomity 2021 rok podkreślony przez świetny początek bieżącego. Mowa o byciu pierwszą firmą, która osiągnęła wycenę rynkową w wysokości 3 bln USD. Historyczny sukces giganta technologicznego polegał na doskonaleniu pozycjonowania. Amazon ponownie znalazł się na drugiej pozycji w rankingu Brand Finance’s Global 500. Gigant dołączył do lidera jako druga marka, która przekroczyła granicę wartości na poziomie 300 miliardów dolarów.

Apple
Apple najcenniejszą marką 2022! Rywale w tyle!

Tiktok najszybciej rozwijającą się marką

Co ciekawe, podczas gdy raport pokazał 10 najlepszych marek, a także wycenę Apple, ujawnił również najszybciej rozwijającą się markę. Osiągnięcie to przypadło w udziale TikTokowi, którego wartość marki w 2022 roku potroiła się w stosunku do roku poprzedniego. Brand Directory stwierdził, że „TikTok jest najszybciej rozwijającą się marką na świecie. Dzięki zdumiewającemu wzrostowi o 215%, wartość marki aplikacji rozrywkowej wzrosła z 18,7 mld USD w 2021 r. do 59,0 mld USD w tym roku. Zajmując 18. miejsce wśród 500 najcenniejszych marek świata, jest najwyższym nowym uczestnikiem rankingu Brand Finance Global 500 2022”. Podobnie jak TikTok, Snapchat stał się aplikacją, która w tym roku zanotowała ogromny wzrost wartości swojej marki. Wartość twórcy aplikacji wzrosła o 184 procent do 6,6 miliardów dolarów

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama