115
Views

Sixt DriveSmart by BP – co to jest?

Sixt DriveSmart by BP to nic innego, jak usługa najmu samochodów. Atutem rozwiązania przygotowanego przez Sixt oraz BP jest to, że w ramach jednej opłaty miesięcznej otrzymujemy pełen pakiet obsługi serwisowej, ubezpieczeń, dwa komplety opon z ich wymianą i składowaniem oraz assistance 24h. Jeśli więc wolimy auto użytkować, a nie posiadać je trzeba przyznać, że oferta jest interesująca. Klient, który zdecyduje się na podjęcie współpracy otrzymuje możliwość najmu samochodu w cenie, która dostępna jest dla dużych firm. Kolejnymi atutami Sixt DriveSmart by BP są przejrzyste warunki współpracy. Nie ma żadnych dodatkowych wydatków związanych z eksploatacją pojazdu. Samochód możemy wybrać przez stronę, tam dostajemy wszystkie warunki i umowę. Następnie kontaktuje się z nami przedstawiciel firmy by “dograć” wszystkie szczegóły. My po akceptacji możemy wybrać się do salonu by odebrać nowe auto. Warto dodać, że firma wymaga kaucji w postaci jednomiesięcznego abonamentu. Można ją zakwalifikować na poczet ostatniej raty.

Auto na abonament czyli Sixt DriveSmart by BP

Sixt DriveSmart by BP, czyli auto na abonament

 

Nie tylko “pięćsetka”

Przedstawiciele firmy zapewniają, że program będzie stale poszerzany o nowe pojazdy. Na chwilę obecną wśród samochodów dostępnych w ramach Sixt DriveSmart by BP możemy nabyć np. Toyotę Corollę, Toyotę Yaris, Renault Clio, Dacię Duster, Skodę Superb Mazdę 6, Mazdę CX5 bądź Skodę Karoq. Jest także oczywiście Fiat 500 S, który to przoduje jeśli chodzi o promocję programu. Przedsiębiorstwo ustawiło kilkadziesiąt samochodów wyprodukowanych w Tychach na stacjach benzynowych marki BP.

Auto na abonament czyli Sixt DriveSmart by BP

 

Czy to się opłaca?

Zdania na ten temat są podzielone. Jedni wolą kupić samochód za gotówkę, bądź wziąć na kredyt, by po ewentualnej spłacie być jego właścicielem. Postanowiłem porównać trzy opcje abonamentowe, by sprawdzić, czy rzeczywiście taka usługa się opłaca. Fiat 500, który jest podstawą oferty kosztuje 54200 zł – cena obejmuje wyposażenie dodatkowe. Auto posiada silnik benzynowy 1.2 o mocy 69 KM. W abonamencie nie można wybrać wersji “S”, dlatego wybrałem “Lounge”, ponieważ samochód dostępny jest w tej samej cenie (jeśli chodzi o wersję bazową).

Nazwa usługi Cena miesięczna Limit kilometrów Informacje dodatkowe
Fiat Abonament 899 zł 13000 km Ubezpieczenie i obsługa serwisowa w cenie.
Sixt DriveSmart by BP 750 zł 20000 km ubezpieczenie i obsługa w cenie. Dodatkowo karta paliwowa Routex BP.
Master1 749 zł 20000 km Ubezpieczenie i obsługa serwisowa w cenie. Auto używane, roczne, do 10 tys. przebiegu, tylko wersja podstawowa “Pop”.
Kredyt 4U 4013,50 zł Wpłata własna 5120 zł, RRSO 8,56%, oprocentowanie  0,49%, kwota końcowa: 53282 zł. Opłata przygotowawcza 1398,92 zł. Okres kredytu 12 miesięcy.
Leasing Fiat od 100% 1136,50 Okres leasingu 24 miesiące, wykup 7908,94 zł, wpłata własna 8325 zł.

Prezentowane kwoty mówią same za siebie. Wszystko zależy od tego, czy chcemy taki samochód posiadać, czy go użytkować. Jeśli wybralibyśmy zakup najlepszym wyborem będzie gotówka lub dłuższy okres kredytowania niż ten, zaprezentowany powyżej. W przypadku Master1 problemem jest to, że Fiat 500 nie jest niestety nowy. Pamiętajmy, że wybierając abonament nie interesują nas koszty takie jak ubezpieczenie, przeglądy serwisowe, wymiana ogumienia i tym podobne.

 

Link do oferty abonamentowej: https://www.sixtdrivesmart.pl/

 

Co sądzicie o takiej formie korzystania z samochodu? Wolicie jednak być jego właścicielem, czy patrzycie na wygodę i lepszym wyborem będzie dla Was abonament? Dajcie znać w komentarzach!

Kategoria artykułu
Biznes · Motoryzacja
Daniel Laskowski

Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.