Oszuści wymyślają nowe sposoby na wykradanie poufnych danych użytkowników. Informacje mówią, że najnowszym sposobem jest wykorzystanie panującej na świecie pandemii COVID-19. O co dokładnie chodzi?
Oszustwo na COVID-19
Najnowszy sposób to oszustwo dotyczące pandemii COVID-19. Wczoraj, tj. 23.09, wielu użytkowników uzyskało dość dziwnego SMS. Nadawcą był kontakt o nazwie „Kwarantanna”. Jaka jest treść wiadomości, można się domyślić. SMS nawołuje odbiorcę do odbycia 10-dniowej kwarantanny, a powodem tego jest wykrycie zakażenia COVID-19 w naszym najbliższym otoczeniu.
O ile samo odebranie SMS nie wiąże się z żadnym ryzykiem, to kliknięcie w znajdujący się w wiadomości link już tak. Wiadomość wysłana przez oszustów łudząco przypomina wiadomości wysyłane przez Głównego Inspektora Sanitarnego. Problem polega na tym, że w oryginalnej wiadomości nigdy nie umieszczane są linki przekierowujące do jakiejkolwiek strony.
Uwaga na fałszywe wiadomości
Jak widać, oszuści stają się coraz bardziej sprytniejsi i wykorzystują pandemię COVID-19 do wyłudzenia poufnych danych. W ostatnim czasie pojawiło się sporo zgłoszeń dotyczących działań takich osób. Nie tak dawno pisaliśmy o fałszywej stronie banku AliorBank, która miała na celu przechwycenie danych bankowych klientów tego banku.
Przeczytaj także: AliorBank. Fałszywa strona banku krąży po sieci! Uważajcie!
Wczoraj z kolei pojawiła się informacja, która dotyczyła konta na Netflix. Użytkownicy portalu zgłaszali, że wiadomość, która pojawiła się na ich skrzynce pocztowej, sugerowała, że ich konto zostało zawieszone. Oczywiście sposobem na jego odblokowanie było opłacenie abonamentu. Link znajdujący się w wiadomości prowadził do strony, na której można było dokonać przelewu. W rzeczywistości strona ta miała na celu przechwycić dane bankowe i osobowe użytkownika
Źródło: Wykop.pl