106
Views

Mercedes-Benz prezentuje nową Klasę E – i dokonuje wielkiego kroku w przyszłość. Dziesiąta generacja biznesowej limuzyny łączy emocjonujący design karoserii ze stylową, szlachetnie wykończoną kabiną. Wraz z nową Klasą E debiutuje też szereg innowacji technicznych, które zapewniają nieznany dotąd poziom komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym otwierają całkowicie nowy wymiar wspomagania kierowcy. Doświadczenie to uzupełnia niespotykana koncepcja obsługi multimediów oraz funkcji pojazdu. Kolejny przykład: nowo opracowany silnik wysokoprężny lekkiej konstrukcji i rekordowo niski współczynnik oporu powietrza ustanawiają klasowe standardy w zakresie wydajności, a nowe, dostępne na życzenie wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne gwarantuje niezrównany komfort i dynamikę jazdy. Cała ta lista – obejmująca również system Active Lane-change Assistant, który pozwala kierowcy wjechać na wybrany pas ruchu jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki – czyni nową Klasę E najinteligentniejszą limuzyną klasy wyższej.

„Klasa E to rdzeń marki Mercedes-Benz – model, który w przeszłości wielokrotnie na nowo definiował standardy w klasie wyższej. Teraz tę tradycję przenosi w przyszłość – wraz z bogactwem przełomowych innowacji. Nowa Klasa E robi kolejny ważny krok w kierunku jazdy całkowicie autonomicznej. Dodajmy do tego wyższą wydajność, większe bezpieczeństwo i komfort, ograniczony stopień obciążenia kierowcy i intensywniejszą przyjemność z jazdy” – mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów.

Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016 Mercedes-Benz E-Cl

Nowa Klasa E ma wyrafinowaną prezencję – stylową i sportową zarazem. W porównaniu z poprzedniczką jej rozstaw osi wzrósł o 65 mm (2939 wobec 2874 mm), a całkowita długość – o 43 mm (4923 wobec 4880 mm).

W bazowej odmianie Klasa E ma klasyczną dla Mercedesa osłonę chłodnicy i gwiazdę na pokrywie silnika. Podobnie wygląda linia EXCLUSIVE, choć jej wlot powietrza wyróżnia się jeszcze bardziej wyszukaną stylizacją. Znakiem rozpoznawczym linii AVANTAGRDE i AMG jest z kolei sportowa osłona chłodnicy z dużą, centralnie umieszczoną gwiazdą.

Również masywny tylny pas nadaje Klasie E dominujący charakter. Na życzenie model będzie dostępny z całkowicie diodowymi tylnymi lampami z wypełnieniem przypominającym gwiezdny pył, Drogę Mleczną lub łunę silnika odrzutowego. To zasługa ich specjalnej struktury, złożonej z wielu małych odbłyśników zwanych odbłyśnikami Lamberta, zapewniających wyjątkowo atrakcyjny wygląd.

Na życzenie – po raz pierwszy w tym segmencie – model można wyposażyć w dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3″. Umieszczone za wspólną, szklaną pokrywą wyświetlacze zdają unosić się w powietrzu, podkreślając poziomą orientację kokpitu. Lewy pełni funkcję panelu wskaźników, a prawy przekazuje informacje z systemu multimedialnego. Zależnie od preferencji kierowca ma do wyboru trzy wersje graficzne interfejsu (tzw. skórki): klasyczną, sportową i progresywną. Kolejną innowacją jest kierownica wielofunkcyjna z przyciskami dotykowymi – nowa Klasa E jest pierwszym samochodem z takim rozwiązaniem. Styl wnętrza definiują również wysokiej próby materiały – w tym drewno o otwartych porach, mozaikowe inkrustacje przypominające drewno spotykane na jachtach oraz okładziny metalowe. W wybranych liniach wyposażenia naturalne materiały zastosowane do wykończenia kokpitu współgrają z obitymi skórą panelami drzwi i obudowami słupków. Oświetlenie wnętrza nowej Klasy E wykorzystuje wyłącznie trwałe, oszczędne diody LED. To samo dotyczy rozbudowanego, nastrojowego oświetlenia, dostępnego w 64 kolorach do wyboru.

Na życzenie oparcie tylnej kanapy nowej Klasy E może być dzielone w stosunku 40/20/40, co w znaczący sposób podnosi użyteczność przedziału bagażowego limuzyny. Tylny podłokietnik jest zaopatrzony w schowek i dwa uchwyty na kubki. Opcjonalnie pasażerowie drugiego rzędu siedzeń mają do dyspozycji uchwyt na tablet.

Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016 Mercedes-Benz E-Cl

Mercedes-Benz – nowa generacja silników w E Klasie

W chwili debiutu nowa Klasa E będzie oferowana z dwiema jednostkami napędowymi do wyboru: model E 200 napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy, a E 220 d – całkiem nowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny.

Po premierze do oferty dołączą kolejne wersje napędowe, w tym hybrydowa odmiana E 350 e z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatora (plug-in). Zgromadzona w nim energia pozwala na około 30 km jazdy w trybie elektrycznym, a więc lokalnie bezemisyjnej. Model imponuje dynamiką i wydajnością – napędza go 4-cylindrowy silnik benzynowy, który w połączeniu z mocną jednostką elektryczną generuje moc systemową 205 kW (279 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 600 Nm. W rezultacie E 350 e ma osiągi auta sportowego, a przy tym zużywa mniej paliwa od samochodu kompaktowego.

Najmocniejszy wariant wysokoprężny korzysta z 6-cylindrowego silnika o mocy 190 kW (258 KM) i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zaopatrzonego w zaawansowaną technologię oczyszczania spalin SCR.

Model E 400 4MATIC napędza 6-cylindrowa, benzynowa jednostka biturbo o mocy 245 kW (333 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm.

Wszystkie modele dostępne w chwili debiutu są standardowo wyposażone w nową, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC.

Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016 Mercedes-Benz E-Cl

Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL

Alternatywnie, jako jedyny model w segmencie, nowa Klasa E może zostać wyposażona w wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne wszystkich kół. Rozwiązanie to ma szereg zalet: różnej wielkości komory w kolumnach zawieszenia (po 3 w tylnych i po 2 w przednich) mają trzystopniową regulację sztywności. W ten sposób podróżujący mogą cieszyć się miękkim tłumieniem krótkich nierówności, a kierowca – pewnością prowadzenia w miarę wzrostu prędkości.

Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL charakteryzuje się wysoką czułością i szybkimi reakcjami, a ponadto ma funkcję samopoziomowania obu osi, zapewniającą wyśmienity komfort jazdy nawet przy maksymalnym załadunku. Funkcja ta automatycznie reguluje prześwit pojazdu zależnie od prędkości, a dzięki zmniejszeniu go przy wyższych prędkościach obniża zużycie paliwa, np. podczas jazdy autostradą. Na drogach o zniszczonej nawierzchni wysokość zawieszenia można dodatkowo zwiększyć za naciśnięciem przycisku.

Kategoria artykułu
Informacje Prasowe
Wpis partnerski

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.