TEST: Nissan Qashqai II 1.5 dCI 110 KM – idealny crossover?

Drogi Nissanie ryzyko się opłacało.

Japoński producent produkując „kaszkaja” wypełnił brakującą lukę – połączył SUV-a z miejskim hatchbackiem klasy C. Jak widać auto rewelacyjnie przyjęło się na rynku, ponieważ pod koniec ubiegłego roku z fabryki znajdującej się w angielskiej miejscowości Sunderland wyjechał egzemplarz oznaczony numerem 2 000 000. Liczby mówią same za siebie, prawda? Łącznie od 2006 wyprodukowano już ponad 2 500 000 sztuk Qashqai-a, ponieważ auto budowane jest także w Japonii oraz Chinach.

Pierwsza wersja testowanego auta została zaprezentowana w Paryżu w 2006 roku, oczywiście podczas targów motoryzacyjnych. Co ciekawe jeszcze przed faceliftingiem, pod koniec 2008 roku zaprezentowano wersję siedmioosobową, co mijało się według mnie z celem i to widać: model ten słabo się sprzedawał. Ogólnie wersja pierwsza testowanego crossovera posiadała w mojej opinii ciekawszą gamę silnikową. Był 150-cio konny diesel, była w miarę mocna dwulitrowa benzyna. W drugiej wersji Qashqai-a możemy dostrzec, że producent idzie w stronę downsizingu: dwie benzyny, z czego mocniejsza ma silnik 1.6 litra generujący moc 163 KM oraz dwa silniki wysokoprężne: 1.5 litra 110 KM (testowany przez nas) oraz 1.6 130 KM. Spalanie testowanego auta było wręcz bajką, aczkolwiek jak na 1500 kg czasami trzeba było się zastanowić czy wyprzedzać ciągnik siodłowy z naczepą.

    .

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama