Nowe Audi Q5 już na rynku! Sprawdź, co oferuje!
MAKARSKA, CROATIA - JULY 16, 2017: Audi Q5 driving on highway or on the Autobahn among mountain scenery.

Nowe Audi Q5 już na rynku! Sprawdź, co oferuje!

SponsorowaneMateriał zewnętrzny

Jesienią debiutuje nowe Audi Q5, które stanie się jeszcze bardziej bezkonkurencyjnym SUV-em na rynku. Co zaoferuje, jaką będzie miało specyfikację i dlaczego powinieneś rozważyć jego zakup? Sprawdź!

Coraz bardziej lubimy sportowe SUV-y

Polscy kierowcy coraz chętniej decydują się na zakup SUV-ów z nadwoziem typu coupé. Nic dziwnego. Auta tego typu łączą praktyczność, użyteczność i uniwersalność SUV-ów z piękną linią nadwozia, do jakiej przyzwyczaiły nas auta typu coupé.

I takie też jest nowe Audi Q5 Sportback. Jest to prawdziwe brakujące ogniwo, które doskonale uzupełnia portfolio Audi. Do tego czasu Audi nie oferowało na rynku auta o nadwoziu typu SUV ze sznytem coupé. Mercedes-Benz już w 2016 roku wprowadził GLC coupé, a BMW wypuściło swoją II generację X4 o nadwoziu typu coupé w 2018 roku.

Audi nie starało się wtedy uzupełnić tej rynkowej niszy i nie kwapiło się, aby zaoferować kierowcom tę konstrukcję nadwozia.

Teraz przyszedł czas na zrewidowanie swojego portfolio i wypuszczenie na rynek świetnie zapowiadającej się II generacji modelu Q5 sportback. Jakie zmiany zaszły w nowym Audi Q5?

Nowe Audi Q5 – jeszcze lepsze, jeszcze bardziej ekonomiczne, jeszcze bogatsze

Nowe Audi Q5 przeszło wyraźny facelifting wraz z uzupełnieniem gamy silnikowej oraz ze wzbogaceniem wyposażenia auta. Choć zmiany, które zaszły w nowym Audi Q5 określane są mianem faceliftingu, to są to zmiany na gruncie technologicznym zapewniające zupełnie nowe rozwiązania. Mowa m.in. o nowych multimediach czy nowatorskiej technologii tylnych świateł OLED.

Główną jednostką silnikową nowego Audi Q5 jest silnik 40 TDI, który generuje 204 KM i aż 400 Nm momentu obrotowego. Silnik ten jest tzw. miękką hybrydą, która jest sprzężona z lżejszym o ponad 22 kg układem napędowym oraz z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów S-tronic.

Poza tym – jak na mikro-hybrydę przystało – Audi Q5 będzie odzyskiwać energię z hamowania, a także wyłączać silnik spalinowy podczas poruszania się z prędkością do 55-160 km/h nawet do 40 sekund. Poza tym silnik elektryczny wykorzystywany jest do zasilania multimediów, klimatyzacji czy wspomagania kierowniczego. Jednostka napędowa pozwoli uzyskać zużycie paliwa na poziomie ok. 5,4 l/100 km w cyklu miejskim, jednocześnie umożliwiając na rozpędzenie się do 100 km/h w 7,6 sekundy. Maksymalna prędkość nowego SUV-a ze stajni Audi wynosi 222 km/h.

Co nowego?

Jednak nie samym 4.0 TDI Audi żyje. Wraz z umocowaniem się modelu na rynku, producent przewidział także silnik spalinowy z układem MHEV i wersję hybrydową PHEV. Planowana jest też wersja SQ5 z mocnym silnikiem 3.0 V6 TDI (341 KM i 700 Nm)

Co jeszcze uległo zmianie? W środku spotkamy się z prawdziwą rewolucją pod względem technologicznym i ewolucją pod względem wizualnym. Samochód wyposażony został w nieco lepsze materiały oraz przeszedł odświeżenie designu nadwozia i wnętrza. System multimedialny został wyposażony w nowszą wersję oprogramowania, a także uzyskał aż 10-krotnie wyższą moc obliczeniową względem systemu Audi Q5 sprzed liftingu. Samochód jest o 19 mm dłuższy i ma nieco bardziej agresywne kształty. Co ciekawe, tylne lampy Audi Q5 mogą być wykonane w jednej z opcji w technologii OLED. Samochód pojawi się w salonie Audi Krotoski Warszawa Wolica w II kwartale 2021 roku. Klasyczny Q5 FL będzie dostępny już w grudniu 2020 roku.

Autor zdjęcia: Denis Rozhnovsky – stock.adobe.com.