Jesienią debiutuje nowe Audi Q5, które stanie się jeszcze bardziej bezkonkurencyjnym SUV-em na rynku. Co zaoferuje, jaką będzie miało specyfikację i dlaczego powinieneś rozważyć jego zakup? Sprawdź!
Coraz bardziej lubimy sportowe SUV-y
Polscy kierowcy coraz chętniej decydują się na zakup SUV-ów z nadwoziem typu coupé. Nic dziwnego. Auta tego typu łączą praktyczność, użyteczność i uniwersalność SUV-ów z piękną linią nadwozia, do jakiej przyzwyczaiły nas auta typu coupé.
I takie też jest nowe Audi Q5 Sportback. Jest to prawdziwe brakujące ogniwo, które doskonale uzupełnia portfolio Audi. Do tego czasu Audi nie oferowało na rynku auta o nadwoziu typu SUV ze sznytem coupé. Mercedes-Benz już w 2016 roku wprowadził GLC coupé, a BMW wypuściło swoją II generację X4 o nadwoziu typu coupé w 2018 roku.
Audi nie starało się wtedy uzupełnić tej rynkowej niszy i nie kwapiło się, aby zaoferować kierowcom tę konstrukcję nadwozia.
Teraz przyszedł czas na zrewidowanie swojego portfolio i wypuszczenie na rynek świetnie zapowiadającej się II generacji modelu Q5 sportback. Jakie zmiany zaszły w nowym Audi Q5?
Nowe Audi Q5 – jeszcze lepsze, jeszcze bardziej ekonomiczne, jeszcze bogatsze
Nowe Audi Q5 przeszło wyraźny facelifting wraz z uzupełnieniem gamy silnikowej oraz ze wzbogaceniem wyposażenia auta. Choć zmiany, które zaszły w nowym Audi Q5 określane są mianem faceliftingu, to są to zmiany na gruncie technologicznym zapewniające zupełnie nowe rozwiązania. Mowa m.in. o nowych multimediach czy nowatorskiej technologii tylnych świateł OLED.
Główną jednostką silnikową nowego Audi Q5 jest silnik 40 TDI, który generuje 204 KM i aż 400 Nm momentu obrotowego. Silnik ten jest tzw. miękką hybrydą, która jest sprzężona z lżejszym o ponad 22 kg układem napędowym oraz z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów S-tronic.
Poza tym – jak na mikro-hybrydę przystało – Audi Q5 będzie odzyskiwać energię z hamowania, a także wyłączać silnik spalinowy podczas poruszania się z prędkością do 55-160 km/h nawet do 40 sekund. Poza tym silnik elektryczny wykorzystywany jest do zasilania multimediów, klimatyzacji czy wspomagania kierowniczego. Jednostka napędowa pozwoli uzyskać zużycie paliwa na poziomie ok. 5,4 l/100 km w cyklu miejskim, jednocześnie umożliwiając na rozpędzenie się do 100 km/h w 7,6 sekundy. Maksymalna prędkość nowego SUV-a ze stajni Audi wynosi 222 km/h.
Co nowego?
Jednak nie samym 4.0 TDI Audi żyje. Wraz z umocowaniem się modelu na rynku, producent przewidział także silnik spalinowy z układem MHEV i wersję hybrydową PHEV. Planowana jest też wersja SQ5 z mocnym silnikiem 3.0 V6 TDI (341 KM i 700 Nm)
Co jeszcze uległo zmianie? W środku spotkamy się z prawdziwą rewolucją pod względem technologicznym i ewolucją pod względem wizualnym. Samochód wyposażony został w nieco lepsze materiały oraz przeszedł odświeżenie designu nadwozia i wnętrza. System multimedialny został wyposażony w nowszą wersję oprogramowania, a także uzyskał aż 10-krotnie wyższą moc obliczeniową względem systemu Audi Q5 sprzed liftingu. Samochód jest o 19 mm dłuższy i ma nieco bardziej agresywne kształty. Co ciekawe, tylne lampy Audi Q5 mogą być wykonane w jednej z opcji w technologii OLED. Samochód pojawi się w salonie Audi Krotoski Warszawa Wolica w II kwartale 2021 roku. Klasyczny Q5 FL będzie dostępny już w grudniu 2020 roku.
Autor zdjęcia: Denis Rozhnovsky – stock.adobe.com.