NOWY JAGUAR F-TYPE SVR

Mocniejszy i lżejszy F-TYPE SVR Coupé i Convertible z napędem na cztery koła o udoskonalonym zawieszeniu i układzie przeniesienia napędu oraz aktywnej aerodynamice, gwarantuje osiągi godne samochodu super-sportowego – w każdych warunkach – oraz niepowtarzalną radość z jazdy.

Jag_FTYPE_SVR_Coupe_Location_170216_04_LowRes

„Czystość formy F-TYPE jest czymś naprawdę wyjątkowym, ale projektując nowego F-TYPE SVR mieliśmy możliwość stworzenia czegoś jeszcze bardziej spektakularnego. Każda dodatkowa forma, linia czy element ma swoje uzasadnienie i przyczynia się do lepszych osiągów samochodu i zwiększa jego zauważalność.

„Nowatorskie rozwiązania aerodynamiczne zawsze miały ogromne znaczenie przy projektowaniu Jaguarów, stąd wszystko od powiększonych wlotów powietrza do sterowanego tylnego skrzydła stoi za spektakularnym wyglądem nowego F-TYPE SVR i jego potencjałem na poziomie 200mph (320 km/h).”

Ian Callum, główny projektant Jaguara

Jag_FTYPE_SVR_Coupe_Interior_170216_16_LowRes

Dzięki zwiększeniu mocy turbodoładowanego 5-litrowego silnika V8 do 575 KM oraz 700Nm F-TYPE SVR może przyśpieszyć do 100 km/h) w zaledwie 3,7 sekundy. Maksymalna prędkość modelu Coupé wynosi 322km/h, a Convertible 310 km/h.

F-TYPE R stanowi wyznacznik w segmencie samochodów sportowych, ale w tym przypadku stanowił punkt wyjścia do zaprojektowania F-TYPE SVR. Wszystkie elementy przekładające się na osiągi i dynamikę pojazdu zostały jeszcze raz skrupulatnie ocenione, skonstruowane i zoptymalizowane.

Wykorzystując fundamentalny potencjał obecny w F-TYPE od pierwszego dnia, Special Vehicle Operations Jaguar Land Rover opracował najszybszy i najmocniejszy samochód Jaguara do cywilnej jazdy, produkowany seryjnie.

Jag_FTYPE_SVR_Coupe

„Za cel postawiliśmy sobie przeniesienie wszystkiego, co nasi klienci uwielbiają w F-TYPE – osiągi, obsługę, dźwięk, design – na zupełnie nowy poziom. Właśnie to oferuje nowy F-TYPE SVR: to super-samochód na każdą pogodę osiągający prędkość maksymalną 320 km/h.

„Z mocą 575KM, niższą masą, udoskonalonym podwoziem i indywidualną kalibracją skrzyni biegów i układem napędu na cztery koła, można w jeszcze łatwiejszy sposób sprawdzić osiągi auta i cieszyć się nimi. Jest to samochód, który został opracowany przez SVO dla prawdziwych fascynatów dynamicznej jazdy, który jednocześnie nadaje się do codziennego użytku.”

John Edwards, Dyrektor Generalny, Jaguar Land Rover Special Operations

.

Wersje F-TYPE Coupé MY17:

F-TYPE (340KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD, manualna RWD)
F-TYPE S (380KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD)
F-TYPE British Design Edition (380KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD)
F-TYPE R (550KM 5,0-litrowy V8, Quickshift RWD i AWD)
F-TYPE SVR (575KM 5,0-litrowy V8, Quickshift AWD)

Wersje F-TYPE Convertible (kabriolet) MY17:

F-TYPE (340KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD, manualna RWD)
F-TYPE S (380KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD)
F-TYPE British Design Edition (380KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD)
F-TYPE R (550KM 5,0-litrowy V8, Quickshift RWD i AWD)
F-TYPE SVR (575KM 5,0-litrowy V8, Quickshift AWD)

.

.

Jaguar F-Type SVR – dane techniczne     

  F-TYPE SVR Coupé F-TYPE SVR Convertible
SILNIK I PRZEKŁADNIA BIEGÓW
Pojemność silnika (ccm) 5,000
Liczba cylindrów V8 Supercharged
Liczba zaworów na cylinder 4; DOHC
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 92.5/ 93.0
Stopień sprężania 9.5:1
Wtrysk paliwa 150bar
Moc KM (kW) 575 (423) @ 6,500 obr/min
Moment obrotowy Nm 700 (516) @ 3,500-5,000obr/min
Skrzynia biegów 8-speed Quickshift
Przełożenia (:1)
I 4.714
II 3.143
III 2.106
IV 1.667
V 1.285
VI 1.000
VII 0.839
VIII 0.667
Wsteczny 3.317
Przekładnia główna 2.56
CHASSIS
Przednie zawieszenie Podwójne wahacze
Tylne zawieszenie Wielowahaczowe typu Integral Link
Hamulce przednie Dwutłoczkowe zaciski; tarcze wentylowane 380mm
Hamulce tylne Jednotłoczkowe zaciski; tarcze wentylowane 380mm
Przednie opony 265/35/ZR20 Pirelli P Zero
Tylne opony 305/30/ZR20 Pirelli P Zero
Układ kierowniczy Zębatkowy; elektromechaniczny
Wymiary
Długość (mm) 4,475 4,475
Szerokość z lusterkami / bez 2,042/ 1,923 2,042/ 1,923
Wysokość (mm) 1,311 1,308
Rozstaw osi (mm) 2,622 2,622
Rozstaw kół osi przedniej/tylnej (mm) 1,585/ 1,611 1,585/ 1,611
Masa własna (kg) od 1,705 od 1,720
Pojemność bagażnika (l) 310/ 408 z /bez rolety 206.7
Pojemność zbiornika paliwa (l) 70 70
OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA
0-60mph (s) 3.5 3.5
0-100km/h (s) 3.7 3.7
Prędkość maksymalna (km/h) 322 314
Zużycie paliwa (l/100 km), w mieszanym cyklu UE 11.3 11.3
Emisja CO2 (g/km),cykl mieszany 269 269

 

Dołącz do newslettera

Popularne artykuły

Obowiązkowa fotowoltaika od 2025 roku? Sprawdź szczegóły.

Ma tylu zwolenników ilu przeciwników. Energia ze słońca to...

Tryb samolotowy nie będzie już wymagany podczas lotu!

Każdy kto choć raz podróżował samolotem dobrze zna tę...

Nowa wersja Burgera Drwala w McDonald’s. Sprawdź szczegóły!

Niebawem pojawi się nowa wersja Burgera Drwala w McDonald's....

Słuchawki Dyson Zone rodem z Cyberpunk 2077. Cena kosmos!

Z czym kojarzy się Wam ta firma? Zapewne tak...

Wodorowa Toyota Hilux, marka wkracza na nowy poziom bezemisyjności

Elektryczny napęd i ogniwa paliwowe. Tak, to wodorowa Toyota...


Artykuł partnerski
Artykuł partnerskihttp://menworld.pl
MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!