Oppo zbadało, jak pandemia wpłynęła na kontakty młodych Polaków

Pandemia COVID-19, która trwa już ponad rok, mocno wpłynęła na życie każdej osoby. Oppo, producent urządzeń mobilnych, przeprowadził badania, które pokazały, jak lockdown wpłynął na życie młodych Polaków. W badaniu wzięły udział 545 osoby w przedziale wiekowym od 25 do 30 lat. Jak przedstawiają się wyniki?

Młodzi Polacy stali się bardziej otwarci na relacje rodzinne

Według badań przeprowadzonych przez Oppo, pokolenie Y i Z mocno zyskało na lockdownie w kwestii relacji. Wyniki badań pokazują, że młodzi Polacy podczas trwania lockdownu pogłębili swoje relacje z najbliższymi. „Zamknięcie” sprawiło również, że młodzi ludzie zaczęli doceniać spędzanie jakościowego czasu w samotności. Ankietowani przyznali, że po zakończeniu pandemii będą chcieli nadrobić stracony czas z przyjaciółmi, jednocześnie ciesząc się wspólnym czasem z najbliższymi.

Oppo zbadało, jak pandemia wpłynęła na kontakty młodych Polaków
Lockdown pozytywnie wpłyną na relację młodych Polaków z ich najbliższymi. Zdjęcie wykonane smartfonem Oppo Reno5 5G w trybie nocnym.

Badania pokazały, że ankietowani częściej kontaktowali się z najbliższymi im osobami – partnerami, rodziną, krewnymi. Tak opowiedziało 11% badanych. Warto zaznaczyć, że generacja Z kontaktowała się z najbliższymi niż generacja Y.

Badania Oppo wykazały, że samotny czas można dobrze wykorzystać

Pandemia wpłynęła na sposób spędzania czasu. Nikogo chyba nie zdziwi fakt, że więcej czasu spędzaliśmy w odosobnieniu. Sprawiło to, że prawie 27% ankietowanych wskazała, że najczęściej decydowali się na spędzenie dodatkowego czasu wolnego samotnie. Tutaj znowu przeważała generacja Z.

W takich przypadkach najczęściej korzystano z nowoczesnych technologii, które oferowane są przez smartfon Oppo Reno5 5G, który łączy w sobie zaawansowane rozwiązania, wydajność i świetne właściwości fotograficzne. Na samotny czas wpływ miały również aplikacje wspierające zrównoważony tryb życia, takie jak Oppo Relax czy te oparte na sztucznej inteligencji – AI Highlight Video, czy AI Scene Enhancement.

Oppo
Zdjęcie wykonane smartfonem Oppo Reno5 5G z trybem nocnym.

Pandemia nie była głównym tematem rozmów

Mogłoby się wydawać, że głównym tematem kontaktów wśród przedstawicieli generacji Z i Y będzie obecna sytuacja na świecie i obawy związane z przyszłością. Nic bardziej mylnego. O ile zadeklarowało to około 16% ankietowanych, to większość respondentów poruszała standardowe tematy – przeżycia codzienności, kwestie związane z pracą czy rozmowy na temat zainteresowań i pasji.

Jak pokazały badania przeprowadzone przez Oppo, ponad połowa ankietowanych (dokładnie 53%) przyznało, że dzielenie się sprawami życia codziennego, zainteresowaniami i doświadczeniami jest dla nich bardzo ważne, szczególnie dla generacji Z.

Okazuje się, że pomimo lockdownu, aż 55% ankietowanych przyznało, że spotkania twarzą w twarz ze znajomymi było najczęstszą formą kontaktu młodych Polaków. Na drugim miejscu, z wynikiem 44% znalazły się media społecznościowe. To właśnie generacja Z częściej wybierała tę formę komunikacji. To oni za pośrednictwem social mediów, aż o 13% częściej udostępniali między sobą zdjęcia i materiały wideo.

Jak będzie wyglądało życie po pandemii według badanych przez Oppo?

Wszyscy z wytęsknieniem czekamy na koniec koszmaru związanego z pandemią COVID-19. Ankieta Oppo zadała również pytanie dotyczące czasu po lockdownie. 44 proc. ankietowanych przyznało, że najchętniej wybiorą się ze znajomymi na nocne wyjście. Na drugim miejscu znaleźli się partnerzy i rodzina – odpowiednio 41% i 30%. To pokazuje, że lockdown sprawił, że młodzi Polacy chcą dzielić się miłymi chwilami z najbliższymi także poza domem. Badania pokazały także, że obie generacje wolą rozwijać stare relacje, niż poznawać nowe osoby. Tylko 6% ankietowanych przyznało, że chce poznawać nowych ludzi.

Przeczytaj także: Oppo x Wimbledon. Historia tenisa okiem nowoczesnej technologii!

Większość ankietowanych przyznała, że po lockdownie, najchętniej wybraliby się do restauracji lub pubu. Jednocześnie chcieliby się także spotkać na świeżym powietrzu czy domówce ze swoimi znajomymi. Wydarzeniami tymi także z chęcią podzieliliby się na swoich mediach społecznościowych. Jedynie dla 27 procent z nich, dzielenie się swoimi przeżyciami nie jest istotne.

Oppo.
Młodzi Polacy przyznali, że chętnie wybraliby się zarówno do miejsc publicznych, jak i na łono natury. Zdjęcie wykonane smartfonem Oppo Reno5 5G, autor @Dziub3k.

Generacja Z bardziej ceni sobie zdjęcia i filmy selfie

Dla ankietowanych ważne okazał się robienie zdjęć grupowych, którymi mogliby się pochwalić na swoich socialach po zdjęciu obostrzeń. Na taką formę uwieczniania chwil zdecydowałoby się 40% ankietowanych. Dla 35% osób ważne jest również miejsce, w którym spędzają czas i uwiecznienie go na wideo lub zdjęciu. Zdjęcia selfie są niezwykle popularne wśród generacji Z. W porównaniu z generacją Y, aż 50% Post-Millennialsów zdecydowałoby się na zrobienie takiego zdjęcia. W przypadku filmów selfie jest jeszcze większa przepaść – generacja Z nagrywałaby je dwa razy częściej niż generacja Y.

Jak zaobserwowano, wyjątkową potrzebą konsumentów było robienie zdjęć grupowych. Z kolei popularna wśród przedstawicieli generacji Z próba uchwycenia nieruchomych i ruchomych portretów, to stosunkowa nowa, ale zyskująca na znaczeniu potrzeba. Podobnie jak potrzeba rejestrowania nocnych zdarzeń w wysokiej jakości. Nowoczesne smartfony, chcąc spełniać rosnące wymagania użytkowników muszą stawiać na opcje kreatywnego nagrywania. Dlatego w tym roku użytkownicy docenili funkcje, na które postawiło OPPO, jak m.in. Dual-View Video, pozwalające na kręcenie filmów z przedniej i tylnej kamery jednocześnie, czy funkcja Ultra Dark, która znacząco rozwija możliwości nocnego aparatu – .

Mo Zhang, Brand Managerka w OPPO Polska.

Wszystkie zdjęcia zostały wykonane smartfonem Reno5 5G.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama