Audi SQ& TDI wyposażone w Biturbo V8 z elektrycznie napędzaną sprężarką
Nowe Audi SQ7 TDI imponuje ogromną mocą silnika. 4.0 TDI – jednostka napędowa V8 z dwoma turbosprężarkami – generuje moc 320 kW (435 KM) i zapewnia moment obrotowy rzędu 900 Nm w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Ten duży SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. 48-woltowy subsystem elektryczny zapewnia energię dla elektrycznie napędzanej sprężarki (EPC) wspomagającej dwie turbosprężarki w momencie, gdy kierowca energiczniej wciśnie pedał gazu. Dzięki temu, olbrzymi moment obrotowy jest dostępny praktycznie na zawołanie, zwłaszcza podczas ruszania i podczas przyspieszania przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Elektrycznie napędzana sprężarka zamontowana jest na ścieżce zasysanego powietrza. Kompaktowy silnik elektryczny w 250 milisekund przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr./min.
Stabilizacja przechyłu, układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy
Wydajna, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro przekazują olbrzymią moc silnika 4.0 TDI na jezdnię. Standardowe sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy, którego przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie wraz ze wzrostem kąta skrętu wpływają na doskonałe i dynamiczne prowadzenie pojazdu. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy prędkościach wysokich, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność. Opcjonalny, zaawansowany pakiet zawieszenia obejmuje aktywną, elektromechaniczną stabilizację przechyłu. Zmniejsza ona drgania masy pojazdu podczas jazdy na wprost po nierównej drodze i wykorzystuje optymalną kompensację przechyłu w celu zmniejszenia kąta przechyłu podczas pokonywania zakrętów w trybie jazdy sportowej. Sportowy mechanizm różnicowy pozwalający na jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie. To trzeci zaawansowany technicznie system montowany na pokładzie Audi SQ7 TDI.
Stylistyka zewnętrzna Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI charakteryzuje stylistyka modeli Q, z detalami specyficznymi dla modeli S. Od modelu bazowego różni się podwójnymi żebrami osłony chłodnicy Singleframe, obudowami lusterek bocznych w kolorze aluminium i czterema charakterystycznymi końcówkami rur układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi osłonami. Spojler znajdujący się w dolnej strefie przedniego zderzaka uformowany jest trójwymiarowo, a osłona podwozia z tyłu sprawia jeszcze masywniejsze wrażenie. Niektóre dodatki polakierowano w kolorze matowego srebra. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W ramach programu Audi exclusive dostępne są szary kolor Daytona, perłowe efekty lakierów oraz wiele dostosowanych do wymogów użytkownika opcji wykończenia.
Audi SQ7 TDI wyposażone jest w 20-calowe odlewane z aluminium felgi stylizowane na 5-ramienną turbinę, na które standardowo zakłada się opony 285/45. Z uwagi na wysoką moc silnika tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 400 milimetrów, a z tyłu 370 milimetrów. Czarne zaciski hamulców kół przednich — opcjonalnie dostępne również w kolorze czerwonym — opatrzone są logo S. Na życzenie samochód wyposażony może być w układ hamulcowy z wyjątkowo odpornymi na ścieranie tarczami z ceramiki zawierającej włókno węglowe. Mają one średnicę 420 mm na przedzie i 370 mm z tyłu. Zaciski mają kolor szarego antracytu.
Sportowe parametry: wnętrze i wyposażenie
Wnętrze Audi SQ7 TDI utrzymane jest w kolorystyce ciemnej skóry i Alcantary. Ozdobne panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z karbonu. Dostępny jest również na życzenie pakiet oświetlenia nastrojowego.
Seryjne wyposażenie modelu – oprócz sportowych foteli – obejmuje również podświetlane listwy progowe z aluminiowymi wstawkami i z logo S w przodzie pojazdu. Pedały, oparcie lewej stopy i osłonę krawędzi bagażnika wykonano ze stali nierdzewnej. Opcjonalne fotele S sport plus mają zintegrowane zagłówki, wytłaczane logo S na oparciach i obite są skórą Valcona z wzorem w romby. Spektrum kolorów sięga od czerni, przez kolor szary Rotor, aż po oferowany tylko dla modeli typu S kolor czerwony Arras. Podłokietnik środkowy zaprojektowano tak, by pasował do stylistyki całego pojazdu. Fotele S sport plus mogą być również wyposażone w funkcję klimatyzacji i masażu.