103
Views

Audi SQ& TDI wyposażone w Biturbo V8 z elektrycznie napędzaną sprężarką

Nowe Audi SQ7 TDI imponuje ogromną mocą silnika. 4.0 TDI – jednostka napędowa V8 z dwoma turbosprężarkami – generuje moc 320 kW (435 KM) i zapewnia moment obrotowy rzędu 900 Nm w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Ten duży SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. 48-woltowy subsystem elektryczny zapewnia energię dla elektrycznie napędzanej sprężarki (EPC) wspomagającej dwie turbosprężarki w momencie, gdy kierowca energiczniej wciśnie pedał gazu. Dzięki temu, olbrzymi moment obrotowy jest dostępny praktycznie na zawołanie, zwłaszcza podczas ruszania i podczas przyspieszania przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Elektrycznie napędzana sprężarka zamontowana jest na ścieżce zasysanego powietrza. Kompaktowy silnik elektryczny w 250 milisekund przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr./min.

Stabilizacja przechyłu, układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy

Wydajna, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro przekazują olbrzymią moc silnika 4.0 TDI na jezdnię. Standardowe sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy, którego przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie wraz ze wzrostem kąta skrętu wpływają na doskonałe i dynamiczne prowadzenie pojazdu. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy prędkościach wysokich, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność. Opcjonalny, zaawansowany pakiet zawieszenia obejmuje aktywną, elektromechaniczną stabilizację przechyłu. Zmniejsza ona drgania masy pojazdu podczas jazdy na wprost po nierównej drodze i wykorzystuje optymalną kompensację przechyłu w celu zmniejszenia kąta przechyłu podczas pokonywania zakrętów w trybie jazdy sportowej. Sportowy mechanizm różnicowy pozwalający na jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie. To trzeci zaawansowany technicznie system montowany na pokładzie Audi SQ7 TDI.

Oto nowe Audi SQ7. Potężny SUV z bardzo mocnym silnikiem

Static photo,
Colour:Daytona grey

Stylistyka zewnętrzna Audi SQ7 TDI

Audi SQ7 TDI charakteryzuje stylistyka modeli Q, z detalami specyficznymi dla modeli S. Od modelu bazowego różni się podwójnymi żebrami osłony chłodnicy Singleframe, obudowami lusterek bocznych w kolorze aluminium i czterema charakterystycznymi końcówkami rur układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi osłonami. Spojler znajdujący się w dolnej strefie przedniego zderzaka uformowany jest trójwymiarowo, a osłona podwozia z tyłu sprawia jeszcze masywniejsze wrażenie. Niektóre dodatki polakierowano w kolorze matowego srebra. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W ramach programu Audi exclusive dostępne są szary kolor Daytona, perłowe efekty lakierów oraz wiele dostosowanych do wymogów użytkownika opcji wykończenia.

Audi SQ7 TDI wyposażone jest w 20-calowe odlewane z aluminium felgi stylizowane na 5-ramienną turbinę, na które standardowo zakłada się opony 285/45. Z uwagi na wysoką moc silnika tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 400 milimetrów, a z tyłu 370 milimetrów. Czarne zaciski hamulców kół przednich — opcjonalnie dostępne również w kolorze czerwonym — opatrzone są logo S. Na życzenie samochód wyposażony może być w układ hamulcowy z wyjątkowo odpornymi na ścieranie tarczami z ceramiki zawierającej włókno węglowe. Mają one średnicę 420 mm na przedzie i 370 mm z tyłu. Zaciski mają kolor szarego antracytu.

Oto nowe Audi SQ7. Potężny SUV z bardzo mocnym silnikiem

Cockpit

Sportowe parametry: wnętrze i wyposażenie

Wnętrze Audi SQ7 TDI utrzymane jest w kolorystyce ciemnej skóry i Alcantary. Ozdobne panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z karbonu. Dostępny jest również na życzenie pakiet oświetlenia nastrojowego.

Seryjne wyposażenie modelu – oprócz sportowych foteli – obejmuje również podświetlane listwy progowe z aluminiowymi wstawkami i z logo S w przodzie pojazdu. Pedały, oparcie lewej stopy i osłonę krawędzi bagażnika wykonano ze stali nierdzewnej. Opcjonalne fotele S sport plus mają zintegrowane zagłówki, wytłaczane logo S na oparciach i obite są skórą Valcona z wzorem w romby. Spektrum kolorów sięga od czerni, przez kolor szary Rotor, aż po oferowany tylko dla modeli typu S kolor czerwony Arras. Podłokietnik środkowy zaprojektowano tak, by pasował do stylistyki całego pojazdu. Fotele S sport plus mogą być również wyposażone w funkcję klimatyzacji i masażu.

Oto nowe Audi SQ7. Potężny SUV z bardzo mocnym silnikiem

Dynamic photo,
Colour:Daytona grey

Tagi:
· · ·
Kategoria artykułu
Motoryzacja
Daniel Laskowski

Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.