watchos 7

Problemy z iOS 14 i watchOS 7 – Apple podpowiada jak je naprawić

Niektórzy posiadacze smartfonów oraz smartwatchy firmy Apple skarżą się na szybkie rozładowywanie baterii, a także kłopoty z danymi dotyczącymi zdrowia. Chodzi o urządzenia, które zostały zaktualizowane do najnowszych wersji oprogramowania – iOS 14 oraz WatchOS 7. Producent opublikował artykuł, w którym sugeruje co zrobić, aby uniknąć problemów technicznych związanych z niepoprawną pracą urządzeń mobilnych.

Jak można dowiedzieć się z treści artykułu umieszczonego na stronie Apple.com produncet wie o zwiększonym zużyciu baterii, a także kłopotach z odczytem danych z aplikacji zdrowotnych. Przede wszystkim chodzi o siedem problemów wypunktowanych w tekście udostępnionym przez support. Przykładowo, w aplikacji Fitness na iPhonie brakuje map tras treningowych w przypadku tych, podczas których użytkownik korzystał z włączonej funkcji GPS na Apple Watch. Z kolei na smartwatchu po aktualizacji oprogramowania nie uruchamiają się aplikacje związane ze zdrowiem. Mowa o programach takich jak Aktywność, Tętno, czy innych, które związane są ze zdrowiem. Te aplikacje mogą się nie uruchamiać, bądź nie aktualizować danych na smartfonach iPhone z iOS 14. Problemem może być również większe zużycie akumulatora w iPhone lub Apple Watch. 

Kłopoty z iOS 14 i watchOS 7. Co radzi Apple?

Producent sugeruje, że jeśli posiadacze zaktualizowanych do iOS 14 i watchOS 7 urządzeń zauważą dwa lub więcej problemów powinny wykonać czynności, które docelowo mają pomóc w rozwiązaniu problemu. Przede wszystkim należy rozłączyć Apple Watch z iPhonem. W tym celu należy uruchomić aplikację odpowiedzialną za zegarek na smartfonie. Następnie należy z karty Mój zegarek wybrać opcję Wszystkie zegarki. Kolejnym krokiem jest wybranie przycisku informacji obok smartwatcha, który chcemy rozparować. Finalnie należy kliknąć rozłącz parę, aby “rozparować” urządzenia. Oprogramowanie przed wymazaniem zawartości i ustawień zegarka powinno stworzyć nową kopię zapasową smartwatcha Apple Watch. Właściciele mogą użyć kopii zapasowej, która pozwoli na przywrócenie danych. 

Kopia zapasowa iPhone

Producent prosi również o utworzenie nowej kopii zapasowej. W tym celu trzeba wybrać ikonę “ustawienia”, a następnie wybrać naszą nazwę, by w kolejnym kroku kliknąć w opcję iCloud. W tym momencie należy sprawdzić, czy opcja Zdrowie jest włączona. Jeśli nie, należy ją aktywować. Kolejnym krokiem będzie wybranie opcji iCloud Backup. Tutaj również musimy sprawdzić, czy opcja kopia zapasowa iCloud jest włączona. Jeśli nie, rzecz jasna należy ją aktywować. Ostatnim krokiem będzie kliknięcie opcji “utwórz kopię zapasową teraz”, która jak sama nazwa mówi przygotuje backup naszych danych.

Z racji tego, że oprogramowanie miało problem z aplikacjami związanymi ze zdrowiem, należy sprawdzić, że rzeczywiście utworzyła się kopia zapasowa programu “Zdrowie”. W tym celu trzeba dotknąć swojego zdjęcia profilowego, które znajduje się w prawym górnym rogu. Następnie w dolnej części ekranu sprawdzamy kiedy została utworzona ostatnia kopia zapasowa. Jeśli nie jest to nowa data musimy poczekać aż backup zakończy się tworzyć. Dla pewności, lepiej będzie jeśli jeszcze raz sprawdzimy, czy rzeczywiście kopia zapasowa została utworzona. Dlaczego? Kolejnym krokiem będzie usunięcie całej zawartości z naszego iPhone’a.

W tym celu (oczywiście po tym, jak upewnimy się, że kopia zapasowa została utworzona) należy znów uruchomić ustawienia, by w opcji ogólne wybrać resetuj. Kolejnym krokiem będzie wybranie opcji wymaż całą zawartość i ustawienia. 

Przywracanie ustawień iPhone

Aby nasze urządzenia znów działały poprawnie będziemy musieli skorzystać z przywracania kopii, którą utworzyliśmy. Po włączeniu smartfona musimy zalogować się do iCloud za pomocą Apple ID. Wtedy też powinien pojawić się komunikat aby wybrać najnowszą datę kopii zapasowej. Po poprawnie przeprowadzonym wczytywaniu się danych należy otworzyć aplikację Watch na smartfonie. Wtedy wystarczy wybrać funkcję rozpocznij parowanie, by na końcu kliknąć przywracanie z kopii zapasowej. Oczywiście wybieramy tą, którą przed chwilą utworzyliśmy – z watchOS 7.

Apple sugeruje, że przywrócenie kopii powinno pomóc w poprawnym działaniu watchOS 7 i iOS 14

Jeśli wykonamy poprawnie wszystkie kroki urządzenia powinny zacząć znów pracować poprawnie. Niestety, nie ma stuprocentowej pewności, że iPhone i Apple Watch z iOS 14 oraz watchOS 7 nie będą już sprawiać kłopotów. W przypadku, gdy problem nadal będzie się pojawiał – chodzi o szybkie zużycie baterii oraz błędy danych aplikacji Zdrowie najlepszym i najrozsądniejszym sposobem będzie wybranie się do autoryzowanego serwisu w celu zdiagnozowania problemu.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ
Zestaw gamingowy - HyperX Pulsefire Raid i HyperX Fury Ultra
Zestaw gamingowy – HyperX Pulsefire Raid i Fury Ultra