167
Views

Polskim użytkownikom składanych smartfonów puszczają już nerwy. Chcą oni złożyć pozew zbiorowy przeciwko firmie Samsung za… no właśnie.. zbywanie nabywców i nie naprawianie swoich wadliwych sztuk, ale o tym po kolei.

No dobrze, ale właściwie to o co dokładnie chodzi?

Problem dotyczy głównie ekranu, który lubi się wycierać, a to dąży do braku wyświetlania w pewnym obszarze ekranu, a nawet do całkowitego rozlania się wyświetlacza. Jedną z przykładowych sytuacji nagrał pewien mniejszy twórca na platformie YouTube na przykładzie swojego modelu.

Samsung w tarapatach! Polacy straszą firmę pozwem zbiorowym

Oczywiście to nie jest tak, że cały post jest spowodowany tylko problemem tej osoby, bo pozew zbiorowy od jednego osobnika nie powstanie, a więc szperając więcej natkniemy się na grupę na Facebooku o nazwie “Samsung Flip i Fold 1,2,3,4(Pozew Zbiorowy do Sądu)“. Jest na niej ponad 1300 osób i publikują oni opisy swoich sytuacji ze składanymi smartfonami od Samsunga.

Jak wyglądają recenzje tego modelu?

Zaczynając, może warto przyjrzeć się temu jak recenzenci oceniają ten smartfon. I właśnie tutaj jest cały pies pogrzebany, bo nie ma się czemu przyglądać. W końcu recenzenci użytkują takie smartfony jakieś 2-3 tygodnie, a nie kilka miesięcy, przez co jakiekolwiek wady nie ujrzą światła dziennego zbyt szybko.

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości znany polski recenzent technologiczny wziął sprawy w swoje ręce (bowiem Samsung chwali się, że ich smartfon może wytrzymać nawet 200 tysięcy złożeń (na podstawie modelu Z Flip 3)) i sprawdził wytrzymałość na swoim modelu. Żeby potwierdzić wiarygodność testu cały czas była transmisja na żywo na platformie YouTube, a ochotnicy składali i rozkładali smartfon. Ilość złożeń rejestrował specjalny czujnik. Uzyskał on ponad 400 tysięcy złożeń bez jakichkolwiek problemów i tym samym przebił deklaracje firmy ponad dwukrotnie. Niestety problemy nie występują w każdym modelu i twórca widocznie trafił na w pełni sprawny model.

Cały zapis z transmisji jest dostępny poniżej:

Samsung w tarapatach! Polacy straszą firmę pozwem zbiorowym

Co na to wszystko Samsung?

Firma zamieściła w instrukcji obsługi, aby nie zdejmować fabrycznej folii, ALE, dopiero w czwartej generacji smartfonów, a także zaktualizowała ją w trzeciej generacji dopiero po pewnym czasie, więc wiele osób przy zakupie otrzymało pierwotną wersję instrukcji. Nowa instrukcja mówi:

Nie dociskać nadmiernie obszaru składania ekranu. Może to skutkować jego uszkodzeniem.

• Nie rozkładać urządzenia, wpychając palec między części ekranu. Takie postępowanie może spowodować uszkodzenie urządzenia, np. rysy lub przebicia ekranu.

• Folia ochronna przylepiona do ekranu głównego to warstwa stworzona specjalnie na potrzeby urządzeń składanych. Zaleca się, aby nie usuwać tej warstwy chroniącej ekran. W przypadku jej usunięcia ekran główny może zostać uszkodzony.

• Nie stosować innych niezatwierdzonych warstw i naklejek. Może to skutkować jego uszkodzeniem.

• Uważaj, aby nie odkleić powłoki ochronnej na ekranie podczas wykonywania powtarzalnych gestów dotykowych, takich jak przeciąganie palcem po ekranie.

• Podczas składania urządzenia nie wolno dopuścić, aby przedmioty, takie jak karty, monety lub klucze, dostały się między ekrany. Może to spowodować ich uszkodzenie.

• To urządzenie nie jest pyłoszczelne. Narażenie na kontakt z małymi cząsteczkami, takimi jak piasek, może spowodować uszkodzenia urządzenia np. rysy lub wgniecenia ekranu.

No dobrze, ale właściwie to po co piszę o tej instrukcji? Przykładem tego zamieszania jest zmiana folii na własną rękę, a nie zgłoszenie się do producenta (który lubi te zgłoszenia odrzucać), aby założył nową folię, bo jak obejrzymy w pierwszym materiale tego artykułu, folia przestała spełniać swoje właściwości już po kilku miesiącach. Dodatkowo nie tylko zdjęcie folii sprawia problemy, bo te dotykają także grono osób korzystających z urządzeń według nowych zasad, a nawet użytkowników czwartej generacji, która całkiem niedawno miała swoją premierę.

Nie tylko Polacy mają problem

Jak to mówią w Internecie nic nie ginie i bez jakiegokolwiek problemu można znaleźć posty/zdjęcia czy też filmy ilustrujące problemy z urządzeniami marki. Poniżej kilka przykładowych, w tym na samym początku post na Twitterze dziennikarki BBC – Zoe Kleinman.

https://twitter.com/zsk/status/1564248696639963137?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1564248696639963137%7Ctwgr%5E19c0947c4a2bd746f97183e3211666329ce89c34%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.instalki.pl%2Faktualnosci%2Fhardware%2F55941-samsung-skladaki-ekran-usterka.html

Kilka dni temu linia „zgięcia” nagle znacznie się powiększyła i zmieniła kolor na srebrny, dolna połowa ekranu stała się zielona, ​​górna połowa przestała odpowiadać…

Samsung w tarapatach! Polacy straszą firmę pozwem zbiorowym

Źródło: opracowanie własne

Sprawdź również inne nasze artykuły z kategorii urządzenia mobilne.

Kategoria artykułu
Urządzenia mobilne
Łukasz Łyszcz

Interesuję się głównie nowymi technologiami, ale lubię też prześledzić ważniejsze mecze piłki nożnej czy obejrzeć wyścig Formuły 1. Jakiś czas temu upodobałem sobie pisanie tekstów i prawdopodobnie wpadłeś na mój opis, zaraz po skończeniu czytania moich wypocin w "artykule", albo "recenzji".

    Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.