Volvo Cars i Uber prezentują samochód produkcyjny gotowy do jazdy autonomicznej
Volvo Cars i Uber prezentują samochód produkcyjny gotowy do jazdy autonomicznej

Volvo Cars i Uber prezentują samochód produkcyjny gotowy do jazdy autonomicznej

Volvo i Uber prezentują samochód gotowy do jazdy autonomicznej. Produkcyjny samochód!

Uber i Volvo Cars podpisały umowę dotyczącą współpracy technologicznej w 2016 r. Od tego czasu zostało opracowanych kilka prototypów, których celem jest opracowanie aut zdolnych do jazdy autonomicznej. Zaprezentowany SUV Volvo XC90 jest pierwszym samochodem produkcyjnym, który w połączeniu z systemem jazdy autonomicznej opracowanym przez specjalistów z Ubera jest w stanie jeździć całkowicie samodzielnie. W przyszłości takie samochody będzie można zamawiać za pomocą aplikacji Uber. Docelowo mają wozić pasażerów całkowicie samodzielnie, bez kierowcy. Kluczowe znaczenie ma zduplikowanie systemów i stworzenie ich „kopii zapasowych”. Dotyczy to układu kierowniczego, hamulcowego, czy systemu awaryjnego zasilania. Jeżeli jakikolwiek z podstawowych systemów zawiedzie, system zapasowy natychmiast przejmie jego funkcje i zatrzyma pojazd. Poza seryjnymi systemami samochód wyposażono w szereg czujników umieszczonych na dachu. Mają one ułatwić bezpiecznie poruszanie się i manewrowanie w miastach.

Docelowo ma się pojawić kilkadziesiąt tysięcy aut autonomicznych Volvo

Docelowo Volvo XC90 z system jazdy autonomicznej Uber ma samodzielnie wozić pasażerów bez obecności w pojeździe tak zwanych Mission Specialists. Ci pojawią się w pojazdach w pierwszej fazie projektu. Będą to specjalnie przeszkoleni pracownicy Uber obsługujący i nadzorujący samochód poruszający się w wyznaczonych obszarach do jazdy całkowicie autonomicznej. Według umowy z 2016 roku Volvo ma dostarczyć firmie Uber kilkadziesiąt tysięcy aut przygotowanych do jazdy autonomicznej.

Ambitne plany szwedzkiego producenta samochodów

Volvo Cars planuje na początku przyszłej dekady wprowadzić opracowane samodzielnie samochody z funkcją jazdy autonomicznej. Taka funkcja ma być dostępna w kolejnej generacji nowych modeli bazujących na platformie podłogowej SPA2. Auta w nią wyposażone będą mogły jeździć bez nadzoru kierowcy w ściśle określonych miejscach takich jak autostrady, czy obwodnice miast.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ
Innowacje na dwóch kółkach – gadżety rowerowe, przydatne i użyteczne