warzone pacific 1

Call of Duty Warzone. Wydawca ma sposób na cheaterów?

Darmowy COD jest bardzo udaną grą. Zyskał wielką popularność już w momencie premiery i przyciąga przed ekrany miliony graczy z całego świata. Największą bolączką Call of Duty Warzone są jednak cheaterzy. Zdaje się, że deweloper znalazł na nich sposób. Czy tym razem skuteczny?

Call of Duty Warzone w końcu uwolni się od cheaterów?

Swego czasu Call of Duty Warzone walczyło ze sporą plagą oszustów, którzy wykorzystywali zabronione oprogramowanie. Fala banów nie przyniosła pożądanych skutków, ponieważ osoby, które doświadczyły blokady, tworzyły nowe konta i w dalszym ciągu oszukiwały. Ogromna ilość cheaterów sprawiała, że gra stawała się niemożliwa. 

Przeczytaj także: Wydawca potwierdza. Call of Duty Warzone 2 i MW2 powstają!

Oczywiście cheaterzy to problem każdej gry, która oferuje tryb wieloosobowy. Activision próbowało walczyć z oszustami na wiele sposobów, jednak bezskutecznie. W zeszłym roku uruchomiono nowy system zabezpieczeń o nazwie Ricochet. Teraz deweloper poszedł o krok dalej. 

call of duty warzone
Call of Duty Warzone. Wydawca ma sposób na cheaterów? 25

Zabijesz oszusta, ale on Ciebie nie 

Activision doszło do wniosku, że całkowite usunięcie cheaterów z gry jest niemożliwe, dlatego też zdecydowało się na wykorzystanie funkcji, która mocno ich zirytuje. Okazuje się bowiem, że kiedy uczciwi gracze trafią na oszusta dostaną niewidzialną tarczę, przez którą cheater nie będzie mógł ich zranić. To oczywiście nie będzie działać w drugą stronę. Gra stanie się niezwykle frustrująca dla oszustów, a uczciwy gracz zyska GOD MODE. 

O nowym rozwiązaniu opowiedział zespół ds. przeciwdziałania oszustwom w Call of Duty Warzone. System ten nazywa się Damage Shield. Gdy serwer odkryje, że gracz manipuluje grą w czasie rzeczywistym, cheater nie będzie miał możliwości zadawania krytycznych obrażeń innym graczom. Uczciwy gracz będzie mógł go zabić bez żadnego problemu, a zespół Ricochet zbierze informacje o systemie cheatera. Po tygodniach testów nowy system wdrażany jest na serwery na całym świecie.

Źródło: Eurogamer