Ostatnio pisaliśmy o tym, że piracka wersja gry Resident Evil Village działa zdecydowanie płynniej niż oryginalna wersja. Capcom, producent tytułu w końcu wydał aktualizację, która poprawia płynność rozgrywki!
Capcom reaguje i wydaje łatkę
Dla producentów gier absurdem jest to, że piracka wersja ich gry działa lepiej niż oryginalny tytuł. Tak właśnie było w przypadku gry Resident Evil Village. Gra, która zebrała bardzo dobre recenzje wśród graczy i krytyków miała bardzo duże problemy ze spadkiem klatek. Tyczyło się to jedynie oryginalnej wersji gry, ponieważ piracki Resident Evil działał perfekcyjnie.
Przeczytaj także: O ironio! Testy potwierdziły, że pirat działa lepiej niż oryginalna gra
Po przeprowadzonych testach okazało się, że winowajcami całego zamieszania są zabezpieczenia antypirackie, których Capcom użył w grze. Mowa tutaj o autorskim zabezpieczeniu twórcy gry i oprogramowaniu Denuvo. Oba te sposoby na piratów mocno wpływają na wydajność gry, obciążając ją, przez co w wielu lokalizacjach klatki spadały nawet do 30 FPS. Z tego powodu wielu producentów gier zrezygnowało z Denuvo.
Oryginalny Resident Evil Village w końcu doczekał się aktualizacji
Capcom od razu zabrał się do pracy i w tydzień wydał specjalną aktualizację, która ma za cel poprawienie wydajność rozgrywki. Jak możemy przeczytać w opisie, aktualizacja wprowadza zmiany, które zoptymalizują działanie rozwiązania antypirackiego w grze Resident Evil Village. Okazuje się więc, że producent nie zrezygnował ze swojego autorskiego zabezpieczenia, a jego zoptymalizowanie. Miejmy nadzieję, że aktualizacja w końcu rozwiąże problem z płynnością tytułu.
Patch wprowadza również wsparcie dla FidelityFX Super Resolution (FSR), technologii AMD, która umożliwia grę z jeszcze lepszą wydajnością. Łatka do gry Resident Evil jest już dostępna do pobrania na platformie Steam i waży 1 GB.