Filtr cząstek stałych także w silnikach benzynowych.

Grupa Volkswagen poinformowała dziś, że planuje wprowadzić na początku 2017 roku filtr cząstek stałych także do silników benzynowych. Według producenta oznacza to obniżenie emisji sadzy nawet o 90%. Czy to dobre posunięcie?

Od początku przyszłego, 2017 roku Volkswagen wprowadza do wszystkich swoich silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI filtr cząstek stałych GPF. Producent zdradza, że do 2022 roku liczba samochodów Grupy VW wyposażonych w tą technologię ma sięgać aż siedmiu milionów! VAG rozpocznie wdrażanie procesu od silnika TSI o pojemności 1.4, który przeznaczony jest do Tiguana, a także motoru o pojemności 2 litrów (TFSI), który montowany jest w Audi A5.

Filtr cząstek stałych
Filtr cząstek stałych

Filtr cząstek stałych w silnikach benzynowych to nowość. Czy mogą się wiązać z tym problemy nowatorskiej technologii?

Filtr cząstek stałych (DPF) znany jest już od dawna w silnikach Diesla. Z doświadczenia wiadomo, że po pewnym czasie mogą się z nim pojawić problemy. Sporo właścicieli starszych aut decyduje się na jego usunięcie. Czy to samo czeka GPF? Czy decyzja ta związana jest z aferą grupy Volkswagen? Wystarczy przeczytać to zdanie przesłane przez producenta w informacji prasowej:

Pomiary wykonane przez niezależne instytucje badawcze wykazały, że nowoczesne silniki Diesla i benzynowe produkowane przez grupę Volkswagen zaliczają się do najczystszych jednostek napędowych na rynku. Potwierdzają to badania ekspertów z laboratorium z siedzibą w Londynie, którzy sprawdzili emisję spalin aż 440 najpopularniejszych modeli na świecie. W rankingu, utworzonym na podstawie jakości powietrza według indeksu EQUA, samochody produkowane przez grupę Volkswagen zajęły pierwsze miejsce w trzech kategoriach: silników benzynowych spełniających normę EU 6, silników benzynowych spełniających normę EU 5 i samochodów hybrydowych spełniających normę EU 6.

kontrolka-DPF

Więcej szczegółów dotyczących testu jakości powietrza według indeksu EQUA można sprawdzić pod linkiem: http://equa.emissionsanalytics.com/

W wyniku potrzeby dalszego wzrostu wydajności silników przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2, w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji.

Te słowa powiedział Dr Ulrich Eichhorn, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama