160
Views

Najpierw Mondeo, teraz Ford Focus. Kończy się pewna historia. Popularny hatchback “przeżył” cztery generacje i po blisko 25 latach marka kończy jego produkcję. To oznacza, że następcy nie będzie. Na tym nie koniec problemów.

Ford Focus był strzałem w dziesiątkę. Oferował bardzo dobre prowadzenie, całkiem fajne wyposażenie oraz wysoki komfort podróżowania. To właśnie dlatego był jednym z najlepiej sprzedających się Fordów. Potwierdzeniem jest aż 16 milionów egzemplarzy trzech poprzednich generacji Focusa. Niestety, rynek brutalnie zasugerował amerykańskiej marce, że hatchback nie jest już potrzebny. Dziś sprzedają się crossovery i SUV-y, dlatego niemiecki zakład w Saarlouis “pójdzie w ślady” hiszpańskiego oddziału, który zakończył produkcję Mondeo. Bezpowrotnie.

Ford Focus ST - przykład hot hatch’a idealnego
Ford Focus ST – przykład hot hatch’a idealnego.

Ford Focus kończy żywot. Pracownicy fabryki zostaną na lodzie?

Co prawda Ford nie wspomina o zamknięciu fabryki, jednak przy okazji tak naprawdę nie wiadomo, jakie ma co do niej plany. Pewne jest jedno – nie ma w cyklu produkcyjnym następcy Focusa, to oznacza jedno – albo przeorganizowanie, albo sprzedaż innej firmie. Co ciekawe, w Hiszpanii, a konkretnie w Walencji produkowane będą auta elektryczne marki Ford. Mowa o tej samej lokalizacji, w której montowane było Mondeo. Obecnie produkuje się tam Kugę, S-Maxa i Galaxy. Tak czy inaczej, zarówno fabryka w Hiszpanii jak i w Niemczech spodziewa się dużej redukcji zatrudnienia.

Jest to duży problem, ponieważ w Saarlouis pracuje aż 4600 pracowników. W Walencji natomiast aż 6000. Kiedy nastąpią zwolnienia i ile osób straci pracę? Tego nie wiadomo. Biznes to biznes – Ford produkuje auta tam, gdzie jest taniej. Przykładowo, Pumę w Rumunii, natomiast w Turcji składane są auta użytkowe. Spokojnie spać mogą natomiast pracownicy fabryki w Kolonii, bowiem tam produkowane będą elektryczne modele marki Ford na platformie MEB Volkswagena.

Ford Focus ST
Ford Focus odchodzi. Następcy popularnego auta nie będzie
Kategoria artykułu
Motoryzacja
Daniel Laskowski

Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.