Ford Mondeo Hybrid – świetna alternatywa dla diesla

Planujesz zakup sedana. Ma być przestronny, komfortowy, a przy okazji chcesz być modny, więc ma to być hybryda. Nie żadne diesle, ani benzyny z pojemnością mniejszą niż butelka wody. Powinien zainteresować Cię testowany przeze mnie Ford Mondeo Hybrid. Jeśli zastanawiasz się, czy zakup auta z takim rozwiązaniem ma sens sprawdź ten artykuł.

Hybrydowy Ford Mondeo w trasie i w mieście

Dlaczego chcę kupić diesla? Bo mało pali, przede wszystkim w trasie. Z doświadczenia jazdą hybrydami wiedziałem, że takie rozwiązanie sprawdza się w mieście, jednak jadąc szybko, samochód będzie spalał sporo paliwa. Nawet nie wiecie jak mocno się zdziwiłem pokonując kilkukrotnie dłuższe odcinki, np Rzeszów – Warszawa – Rzeszów. Wspomniana trasa to wynik na poziomie 5,7 l/100 km. Jeśli natomiast jechałem drogą regionalną nie przekraczając 90 km/h mogłem zaobserwować spalanie wynoszące 3,7 l/100 km. Po mieście, jeżdżąc ekonomicznie, ale i trafiając na korki hybrydowe Mondeo paliło 4 – 4,5 l/100 km. Krótko mówiąc – szok! W końcu jest to dwulitrowy motor R4 wspierany baterią o pojemności 1,4 kWh. Łączna moc zestawu to 187 KM. Sprint do setki trwa 9,2 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 189 km/h (w praktyce da się szybciej, ale cii…). Co ciekawe, silnik współpracuje z bezstopniową skrzynią e-CVT. Nie ukrywam, nie jestem jej zwolennikiem. Szczególnie przez to “wycie” po wciśnięciu pedału gazu do spodu. Na szczęście podczas codziennej jazdy jest cicha, nie generuje dziwnych dźwięków, a producent nie zaserwował nam sztucznej zmiany biegów, którą już nie raz widziałem. Warto również dodać, że system doładowuje się podczas hamowania oszczędzając tarcze oraz klocki. Z prądu korzysta między innymi klimatyzacja, a także pompy wody.

Ford Mondeo Hybrid - świetna alternatywa dla diesla

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama