Ile płacimy za usługi telekomunikacyjne?

Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazuje jakie preferencje mają polscy konsumenci, jeśli chodzi o usługi telekomunikacyjne. W raporcie możemy zobaczyć, ile średnio wydajemy i z jakich usług telefonii komórkowych korzystamy najchętniej!

Usługi telekomunikacyjne – z jakich usług najczęściej korzystamy?

Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił raport, który pokazał nam, co Polacy sądzą o rynku telekomunikacyjnym w Polsce. Badanie opinii publicznej wzięło pod uwagę wiele aspektów rynku telekomunikacyjnego, jednak w obecnych czasach to właśnie telefonia komórkowa odgrywa ważną rolę w naszym codziennym życiu.

Przeczytaj także: T-Mobile planuje zwolnienia niezaszczepionych osób!

Z raportu UKE wynika, że z usług telefonii komórkowej korzystało aż 96,9 proc. osób biorących udział w badaniu. Obecnie z telefonów stacjonarnych korzysta jedynie 10,1 proc. ankietowanych. 78 proc. z ankietowanych korzysta ze smartfona, natomiast liczba ta wzrasta do 95 proc. kiedy mówimy o grupie wiekowej poniżej 44. roku życia.

Abonament najczęstszym wyborem w przypadku klientów sieci komórkowej

Raport pokazuje również, jaki format usług telekomunikacyjnych preferują Polacy. Okazuje się, że aż 70 proc. ankietowanych korzysta z comiesięcznego abonamentu stałego. Z oferty na kartę korzysta 25,9 proc. osób, jednak warto zaznaczyć, że z tego typu oferty korzystają w głównej mierze osoby starsze. 4,2 proc. ankietowanych stawia na usługę mix. Raport UEK pokazuje również, że na korzystanie ze smartfona wydajemy średnio 54 PLN.

Dane przedstawiły również, że 74,6 proc. ankietowanych korzysta z usług internetowych w swoim smartfonie. W 82,1 proc. przypadków najczęściej korzysta się z nich do przeglądania stron internetowych. 79,9 proc. ankietowanych wykorzystuje połączenie internetowe również do korzystania z komunikatora, a 74,1 proc. do przeglądania portali społecznościowych. 76,3 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu trwania pandemii COVID-19 nie zaszło większe zapotrzebowanie na korzystanie z usług telekomunikacyjnych. Odmienne zdanie miało 23,7 proc. ankietowanych. Porównując dane przed i w trakcie pandemii, spędzamy w internecie o godzinę dłużej.

Źródło: UKE

Dołącz do newslettera

Popularne artykuły

Jeremy Sochan zadebiutował w NBA! Zobaczcie, jak sobie poradził!

Jeremy Sochan zadebiutował w lidze NBA! Polak rozegrał dziś...

Nowy Need for Speed Unbound będzie wydany jeszcze w 2022 r

Dosyć długo, bo już trzy lata Electronic Arts każe...

Fabuła God of War Ragnarok będzie długa! Bardzo długa!

Fabuła God of War Ragnarok ma przyciągnąć gracza nie...

GTA za darmo! Pobierz kultową, 2-gą odsłonę gry DMA Design

Wielka kradzież samochodów - kultowa seria, którą zna prawie...

W sieci pojawiły się zdjęcia XFX Radeon RX 6700 XL.

Do sieci trafiły zdjęcia do tej pory nie znanej...
Karol Snopek
Karol Snopek
Sport i nowe technologie to dziedziny, w których czuję się najlepiej. Nie widzę świata poza Boston Celtics i tym co dzieje się w NBA. Wielki fan J. Cole i muzyki spod gatunku R'n'B!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj