pexels cottonbro 5053835

Ile płacimy za usługi telekomunikacyjne?

Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazuje jakie preferencje mają polscy konsumenci, jeśli chodzi o usługi telekomunikacyjne. W raporcie możemy zobaczyć, ile średnio wydajemy i z jakich usług telefonii komórkowych korzystamy najchętniej!

Usługi telekomunikacyjne – z jakich usług najczęściej korzystamy?

Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił raport, który pokazał nam, co Polacy sądzą o rynku telekomunikacyjnym w Polsce. Badanie opinii publicznej wzięło pod uwagę wiele aspektów rynku telekomunikacyjnego, jednak w obecnych czasach to właśnie telefonia komórkowa odgrywa ważną rolę w naszym codziennym życiu.

Przeczytaj także: T-Mobile planuje zwolnienia niezaszczepionych osób!

Z raportu UKE wynika, że z usług telefonii komórkowej korzystało aż 96,9 proc. osób biorących udział w badaniu. Obecnie z telefonów stacjonarnych korzysta jedynie 10,1 proc. ankietowanych. 78 proc. z ankietowanych korzysta ze smartfona, natomiast liczba ta wzrasta do 95 proc. kiedy mówimy o grupie wiekowej poniżej 44. roku życia.

Abonament najczęstszym wyborem w przypadku klientów sieci komórkowej

Raport pokazuje również, jaki format usług telekomunikacyjnych preferują Polacy. Okazuje się, że aż 70 proc. ankietowanych korzysta z comiesięcznego abonamentu stałego. Z oferty na kartę korzysta 25,9 proc. osób, jednak warto zaznaczyć, że z tego typu oferty korzystają w głównej mierze osoby starsze. 4,2 proc. ankietowanych stawia na usługę mix. Raport UEK pokazuje również, że na korzystanie ze smartfona wydajemy średnio 54 PLN.

Dane przedstawiły również, że 74,6 proc. ankietowanych korzysta z usług internetowych w swoim smartfonie. W 82,1 proc. przypadków najczęściej korzysta się z nich do przeglądania stron internetowych. 79,9 proc. ankietowanych wykorzystuje połączenie internetowe również do korzystania z komunikatora, a 74,1 proc. do przeglądania portali społecznościowych. 76,3 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu trwania pandemii COVID-19 nie zaszło większe zapotrzebowanie na korzystanie z usług telekomunikacyjnych. Odmienne zdanie miało 23,7 proc. ankietowanych. Porównując dane przed i w trakcie pandemii, spędzamy w internecie o godzinę dłużej.

Źródło: UKE