Site icon MenWorld.pl

Porsche Macan z nowym silnikiem

Porsche Macan wyposażony w nowy silnik

2-litrowa, turbodoładowana jednostka pod maską modelu Macan osiąga moc 185 kW (252 KM) w zakresie od 5000 do 6800 obr./min i, tak jak pozostałe dostępne silniki, standardowo współpracuje z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PDK. W rezultacie Macan zapewnia imponujące osiągi: od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 6,7 s, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas ten zostaje skrócony do 6,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 229 km/h. Równie wydajny Macan okazuje się pod względem zapotrzebowania na benzynę: zależnie od rozmiaru zamontowanych felg i opon jego średnie zużycie paliwa waha się od 7,2 do 7,4 l/100 km (cykl NEDC).

P16_0176
Sportowy, 4-cylindrowy silnik turbo

Rzędowa, 4-cylindrowa jednostka została zaprojektowana pod kątem sportowych osiągów i wydajności – korzysta z bezpośredniego wtrysku benzyny, układu zmiennych faz rozrządu oraz chłodnicy powietrza doładowującego. Ciśnienie doładowania sięga 2 barów. System VarioCam Plus bezstopniowo reguluje położenie wałków po stronie ssącej i wydechowej, kontroluje też wznios zaworów wydechowych. Wysoki maksymalny moment obrotowy – 370 Nm, dostępny w przedziale 1600-4500 obr./min, pozwala na przykład na szybkie przeprowadzanie manewrów wyprzedzania.

Co charakterystyczne dla wszystkich modeli Porsche, nowy Macan potrafi zamienić moc silnika w wyjątkowo dynamiczne właściwości jezdne. Umożliwia to standardowy, aktywny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w połączeniu ze sportowo zestrojonym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym. Jako opcja dostępne jest zawieszenie pneumatyczne z kontrolą prześwitu oraz adaptacyjnymi amortyzatorami PASM.

Szeroki zakres wyposażenia standardowego

Wizualnie nowy, bazowy model różni się od pozostałych „braci” jedynie detalami. Z zewnątrz wyróżniają go czarne obramowania bocznych szyb w kolorze, ukryte za 18-calowymi obręczami zaciski hamulcowe w tym samym kolorze oraz dwie pojedyncze końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Wiele standardowych elementów odpowiada tym w modelu S – przykładowo, Macan jest wyposażony w komfortowe fotele z 8-kierunkową regulacją po stronie kierowcy, środkowe panele siedzeń z alcantary, najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM), system kontroli pasa ruchu oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.

P16_0178

Wszystkie linie modelowe Porsche teraz z pełną łącznością

Nowa generacja systemu PCM po raz pierwszy została wprowadzona w odnowionej „911” (991 II) i należy do standardowego wyposażenia wszystkich odświeżonych modeli 911. Poza wariantem Carrera dysponują nią warianty Targa oraz topowe 911 Turbo. Najnowsze multimedia standardowo otrzymuje też nowy rocznik modelowy Porsche Macan. Z systemu skorzysta również seria modelowa 718. Zależnie od modelu, w bazowej lub rozbudowanej wersji występuje on jako element wyposażenia standardowego lub opcjonalnego.

Rynkowy debiut bazowego modelu Porsche Macan nastąpi w czerwcu 2016 roku.

Exit mobile version