Dobrze, może tytuł jest na wyrost, ale naprawdę – McDonalds kupił prawa do wizerunku ligi francuskiej, co oznacza, że Ligue 1 Uber Eats zamienia się na Ligue 1 McDonalds. W tle duże pieniądze dla topowej w Europie ligi piłkarskiej!
McDonalds kupił prawa do ligi francuskiej
Przez ostatnie pięć lat sponsorem tytularnym francuskiej ekstraklasy był 1 Uber Eats. Gigant, który oferuje usługę dowożenia jedzenia, za swoje prawa marketingowe do ligi płaciło ok. 15-16 milionów euro rocznie. Teraz liga ta będzie nazywać się inaczej, ponieważ o prawa stara się inny gigant z branży jedzeniowej, McDonald’s!
Jak podaje dziennik RMC Sports, amerykański gigant z branży fast-food, McDonald’s postanowił nabyć prawa do francuskiej ligi piłkarskiej. Można więc powiedzieć, że McDonald’s kupił ligę, ponieważ jej nazwa zmieni się na Ligue 1 McDonald’s!
Spory zastrzyk gotówki dla francuskiej ekstraklasy
Według informacji przekazanych przez RMC Sports, Uber Eats nie zamierzało płacić takiej sumy, co otworzyło drzwi amerykańskiej sieciówce fast-foodowej. Jak podaje dziennikarz Daniel Riolo, McDonald’s jest gotów wyłożyć ok. 20 milionów euro rocznie za to, aby francuska ekstraklasa nosiła nazwę Ligue 1 McDonald’s. Łączna kwota trzyletniej umowy ma opiewać na ok. 60 milionów euro.
Przeczytaj także: Kylian Mbappe podpisał kontrakt z Realem Madryt do 2029 roku
RMC Sports sugeruje, że nowa umowa ma być swego rodzaju wsparciem po stracie Kyliana Mbappe na rzecz Realu Madryt. Czarny scenariusz zakłada, że liga mocno straci na swojej atrakcyjności w momencie, kiedy największa jej gwiazda przeniesie się do stolicy Hiszpanii.
Źródło: Opr. wł./RMC Sports (via Goal.com)