Jak wiadomo, Facebook Messenger jest jednym z najpopularniejszych komunikatorów na świecie. Codziennie korzysta z niego przeogromna liczba osób. Jako nieliczna ze swojej kategorii, przekroczyła próg pięciu milionów pobrań ze Sklepu Play. Właśnie obchodzi swoje 10-ciolecie, a z tej okazji pojawiło się trochę nowości.
Co dokładnie niesie jubileuszowa aktualizacja?
Facebook zdecydował się na urozmaicenie ankiet w czatach grupowych, wprowadzając bardziej imprezowy styl. Od teraz każdy użytkownik może utworzyć krótki kwestionariusz składający się z pytań typu „Kto z Was…?”. Będzie można zagłosować na nas osobę, która według nas powinna najbardziej odnaleźć się w opisywanej sytuacji.
Dodano kolekcję urodzinowych naklejek pod nazwą „Messenger is 10”. Znajdziemy tam efekty w postaci świec czy balonów. Wprowadzono nowe motywy, efekty rozszerzonej rzeczywistości oraz nowe tzw. „soundmoji” – tort ze świeczkami. Zmodyfikowano również system udostępniania kontaktów, który jest teraz znacznie bardziej intuicyjny i wygodny w użytkowaniu. Na pewno jest to bardzo korzystna zmiana, z której sporo osób będzie zadowolonych.
Użytkownicy Messenger w USA zyskają trochę więcej
To już koniec zmian dla wszystkich użytkowników, jednak osoby zamieszkujące Stany Zjednoczone mogą cieszyć się jeszcze jedną nowością. Dla nich bowiem wprowadzono nowy sposób wysyłania i odbierania prezentów poprzez usługę Facebook Pay. Wiadomość zostanie specjalnie zapakowana i towarzyszyć będą jej wirtualne balony.
Dodane zostanie także przypisywanie animacji do konkretnych treści zamieszczanych w aplikacji. Można będzie ustawić kluczowe słowa, a gdy komunikator je wykryje, natychmiast pokaże ustalone przez użytkownika ikony emoji. Data wprowadzenia tej funkcji nie jest jeszcze znana, wiemy jedynie, że ma się to odbyć w bliżej nieokreślonej przyszłości.
Przeczytaj także: YouTube usuwa filmy rozpowszechniające mylące informacje nt. COVID-19
Moim zdaniem, pomimo tego, że aktualizacja nie zrewolucjonizowała aplikacji, to przynosi kilka ciekawych funkcji, które mogą się spodobać większej grupie osób. Do tego 10. urodziny aplikacji są świetną okazją na autopromocję, z czego twórcy pewnie skorzystają. A jak jest Waszym zdaniem? Przydatna aktualizacja czy może wprowadzanie zbędnych bajerów?