KIA XCeed to crossover, który bardzo dobrze przyjął się na rynku. Sprzedany już w 120 tysiącach egzemplarzy przyciąga bardziej wymagających klientów, a wersja GT-Line doda mu jeszcze trochę sportowego charakteru. Na 2023 rok wprowadzony będzie lifting, który nie tylko poprawia stylistykę modelu, ale również zmienia gamę silnikową.

KIA XCeed 2023 – silniki
Auto będzie wyposażone w pełną gamę silników, począwszy od hybryd MHEV i PHEV, po warianty benzynowe i wysokoprężne. Gamę otwierają trzy silniki benzynowe. Najmniejszy z nich, to 1.0 T-GDI, czyli turbodoładowana trzycylindrowa jednostka o mocy 120 KM i 172 Nm momentu obrotowego. Później znajdziemy już silnik o pojemności 1.5 litra z osiągami na poziomie 160 KM i 253 Nm. Najmocniejsza odmiana w pakiecie GT-Line to już zapożyczony silnik z innych modeli jak ProCeed GT i jest nim 1.6-litrowa jednostka o mocy 204 KM i 265 Nm. Jego przyspieszenie wynosi 7,5 sekundy od 0 do 100 km/h, w przypadku skrzyni dwusprzęgłowej.
Kolejną opcją jest jednostka wysokoprężna. Ten diesel o pojemności 1.6 litra to na dobrą sprawę jednostka typu mild-hybrid (MHEV). Oferowany z 6-biegową skrzynią manualną lub skrzynią dwusprzęgłową to idealna propozycja dla osób lubiących dłuższe trasy. Zapewnia 136 KM i 280 Nm (320 Nm z skrzynią dwusprzęgłową), a przy tym zachowuje niskie spalanie, dzięki zastosowanej hybrydzie. Jest nią instalacja 48V, która zmniejsza generowane CO2 już o 10 procent.
Stawkę zamyka silnik PHEV. Jest to hybryda typu plug-in w skład której wchodzi silnik o pojemności 1.6 litra oraz silnik elektryczny o mocy 44,5 kW. Napęd połączony jest z przekładnią dwusprzęgłową 6DCT generując z całego układu 141 KM i 265 Nm. Zasięg na samym prądzie, dzięki akumulatorom o pojemności 8,9 kWh to 48 km na trasie oraz do 60 km w mieście.
Odświeżony design
Auto na rok 2023 ma nowe reflektory z tyłu i zmienione logo marki. To elementy, które wyróżnią odświeżony model. Przód to bardziej zadziorne kształty, a lekko opadająca linia boczna nadaje mu świeżości.

XCeed jest większy od modelu na którym bazuje, a także cechuje go o 44 milimetry wyższy prześwit – na poziomie 184 mm przy 18 calowych kołach. Rozstaw osi to 2605 milimetrów z wydłużonym o 25 mm tyłem i 60 mm przodem względem wersji hatchback.
Wersja GT-Line
Idąc z trendem gamy, również model XCeed został rozszerzony o wersję GT. Zastosowano mocniejszy silnik (204 KM), ale również auto cechuje bardziej sportowy design. Z zewnątrz z pewnością w oczy rzucą się świetnie wyglądające światła tylne w kształcie sześcianów.

Do oferty wkracza również mocno rzucający się w oczy zielony kolor i dwukolorowy wzór 18-calowych felg.

W środku znajdziemy niewielkie różnice względem poprzedniej generacji. W modelu GT-Line dostaniemy bardziej sportowe fotele, kierownicę ściętą u dołu czy aluminiowe pedały. Innymi zmianami będą bez ramkowe lusterko wsteczne, błyszczący panel środkowy czy skórzany lewarek.

Przed naszymi oczami znajdziemy również 12,3 calowy wyświetlacz kierowcy Full HD czy system info rozrywki o przekątnej 8-cali.
Kia XCeed 2023 do sprzedaży trafi już we wrześniu tego roku, a produkowana będzie w Żylinie na Słowacji. Oferowana będzie z gwarancją na 7 lat lub 150 000 kilometrów.
Sprawdź nasz test Kia XCeed 1.4 T-GDI.