Panamera Turbo S E-Hybrid – najmocniejszy model w ofercie Porsche

Unikalna koncepcja napędu z silnikiem V8 i jednostką elektryczną

Po udanym debiucie wariantu Panamera 4 E-Hybrid, który korzysta z silnika V6 i motoru elektrycznego, Porsche po raz kolejny pokazuje, że technologia hybrydowa ma ogromny potencjał w zakresie osiągów. Nowa Panamera Turbo S E-Hybrid łączy jednostkę elektryczną (100 kW/136 KM) z silnikiem V8 (404 kW/550 KM). Zamontowane w module hybrydowym sprzęgło rozłączne jest sterowane elektromechanicznie za pośrednictwem elektrycznego siłownika sprzęgła (ECA), tak samo jak w przypadku modelu Panamera 4 E-Hybrid. Efekt: krótkie czasy reakcji i wysoki poziom komfortu. Podobnie jak we wszystkich pozostałych modelach Panamera drugiej generacji, za transfer siły napędowej do kół odpowiada błyskawicznie pracująca przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) o 8 przełożeniach. Standardowo model wyposażony jest w adaptacyjny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM). Układ napędowy E-Performance rozpędza gran turismo do 100 km/h w zaledwie 3,4 s i zapewnia niezwykłą siłę ciągu przy wyższych prędkościach. W połączeniu z maksymalną prędkością 310 km/h oznacza to, że Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ustanawia kolejne nowe standardy w klasie.

Panamera Turbo S E-Hybrid

Panamera Turbo S E-Hybrid jest standardowo oferowane z zawieszeniem pneumatycznym, zapewniającym balans wyjątkowy w skali swojego segmentu: komfort luksusowej limuzyny łączy z osiągami aut sportowych.

Do zasilania silnika elektrycznego służy energia z chłodzonego wodą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 14,1 kWh. Ładowanie zamontowanej z tyłu baterii prądem z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 6 godzin. Przy korzystaniu z opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 7,2 kW zamiast standardowej 3,6 kW i gniazda 230 V (32 A) czas ten zostaje skrócony do 2,4 godziny. Proces ładowania może zostać rozpoczęty za pomocą włącznika czasowego systemu Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Connect na smartfony i Apple Watch. Co więcej, Panamera Turbo S E-Hybrid jest wyposażona w klimatyzację postojową, pozwalającą schłodzić lub podgrzać kabinę nawet podczas ładowania.

Trzy w jednym: sportowe osiągi, komfort na dalekich trasach i efektywność

Osiągi, komfort i efektywność tworzą doskonałe połączenie: Panamera Turbo S E-Hybrid standardowo uruchamia się w czysto elektrycznym trybie E-Power. Czterodrzwiowy samochód sportowy może bezemisyjnie pokonać odległość do 50 km w ruchu lokalnym. Po przekroczeniu specyficznego punktu oporu pedału gazu lub gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej wartości minimalnej, Panamera przełącza się w tryb Hybrid Auto, w którym dostępna jest siła napędowa obu silników. Zużycie modelu w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) wynosi 2,9 l/100 km dla benzyny wysokooktanowej (66 g/km of CO2) i 16,2 kWh/100 km dla energii elektrycznej.

Premiera z dwoma rozstawami osi

Nowy flagowiec drugiej generacji modelu Panamera zadebiutuje w Europie w lipcu 2017 r., a na kolejnych rynkach – w późniejszych miesiącach. Swoją światową premierę Panamera Turbo S E-Hybrid będzie świętować podczas salonu samochodowego w Genewie (7-19 marca 2017 r.). Od samego początku czterodrzwiowe gran turismo będzie dostępne również w wersji Executive, z rozstawem osi wydłużonym o 150 mm.

W ramach wyposażenia standardowego Panamera Turbo S E-Hybrid oferuje Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wspomaganie kierownicy Plus oraz 21-calowe obręcze z lekkich stopów o wzorze 911 Turbo. Specyfikacja podstawowa obejmuje także postojowy układ klimatyzacji, elementy adaptacyjnej aerodynamiki i trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Przedłużona odmiana jest seryjnie wyposażona w skrętną tylną oś. Model Panamera Turbo S E-Hybrid kosztuje 903 630 PLN. Za Panamerę Turbo S E-Hybrid Executive trzeba będzie zapłacić 968 780 zł.

Dołącz do newslettera

Popularne artykuły

„Nie umiemy grać”. Wojciech Szczęsny ostro i w punkt!

Reprezentacja Polski zremisowała z Meksykiem w pierwszym meczu na...

Ile kalorii ma Burger Drwala 2022? Może lepiej nie wiedzieć

Ile kalorii ma Burger Drwala? Przeanalizowałem tabelę alergenów i...

Polska vs Arabia Saudyjska. Gdzie oglądać drugi mecz Polaków?

Reprezentacja Polski powalczy o zwycięstwo z Arabią Saudyjską, która...

Brazylia vs Serbia. Canarinhos zaczynają drogę po puchar!

Brazylia jest jednym z głównych faworytów tegorocznego mundialu. Pierwszym...

God of War: Ragnarok recenzja na PS5 – bóg wojny powraca!

God of War: Ragnarok to najbardziej wyczekiwana premiera tego...


Daniel Laskowski
Daniel Laskowskihttp://menworld.pl
Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet takich jak PC World. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!