Site icon MenWorld.pl

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Do naszej redakcji trafił piękny francuski samochód. Peugeot 508 pod swoją maską miał benzynowy silnik o pojemności 1.6-litra i mocy 225 koni. Można śmiało powiedzieć, że auto wyróżnia się z tłumu. Czy kogoś to dziwi? Wystarczy popatrzeć na jego sylwetkę. Styliści zajmujący się projektowaniem wyglądu najnowszej 508-ki odwalili kawał roboty.

Nowy Peugeot 508 zarówno z przodu, jak i z tyłu, a w zasadzie z każdej strony robi ogromne wrażenie.

Nowy Peugeot 508 zarówno z przodu, jak i z tyłu, a w zasadzie z każdej strony robi ogromne wrażenie.

 

Peugeot 508, czyli nowe oblicze 

Patrząc na generacje wstecz, nowa 508-ka diametralnie zmieniła swoje oblicze. Samochód posiada linie nadwozia niczym coupe, mimo, że jest liftbackiem. Pięknie opadająca linia dachu i drzwi bez ramek dodają stylu i zadziorności. Na auto patrzy się z przyjemnością. Przód jest bardziej agresywny względem poprzedniej generacji. Dużą uwagę przyciągają światła dzienne, które mają na celu imitowanie kłów drapieżnika, który znajduje się przecież w logo marki. Tył również prezentuje się pięknie. Jest znakomicie wyprofilowany, a główną role grają światła, których design może zachwycić. Drapieżnego uroku dodają dwie końcówki wydechu oraz dolny dyfuzor, a całość uzupełniają 19-calowe felgi o bardzo ciekawym wzorze. Wszystko w tym samochodzie jest spójne. Nic się ze sobą “nie gryzie”. Każdy element po prostu do siebie pasuje, tworząc z 508-ki agresywne i zwracające na siebie uwagę auto.

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Minimalizm dominuje

Po otwarciu drzwi dostajemy się do wnętrza. Widać, że było ono projektowane w stylu minimalistycznym. Materiały użyte przy jego tworzeniu świadczą o tym, że Peugeot nową 508-ką próbuje zaatakować wyższą półkę. Cały kokpit skierowany jest oczywiście w stronę kierowcy. Testowana przez nas wersja to GT, a więc najbogatsza. Wnętrze redakcyjnego egzemplarza był ozdobione czerwoną skórą.

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Widać tutaj futurystyczne podejście do sprawy wnętrz jakie prezentuje francuski producent. To, co pierwsze rzuca nam się w oczy gdy zasiądziemy za kierownicą to właśnie koło sterujące. Mała, dobrze leżąca w dłoniach kierownica to coś, czego oczekuję od aut – jest to już cecha charakterystyczna dla Peugeota. Główne centrum dowodzenia łączy w sobie połączenie przycisków fizycznych oraz dotykowych. Bardzo fajnie, że nie wszystkie funkcje obsługiwane są z poziomu ekranu. Stylistyka fizycznych przycisków jest bardzo interesująca. Przypomina klawisze z pianina.

Peugeot 508 zachwyca projektem wnętrza.

Peugeot 508 zachwyca projektem wnętrza.

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Wygoda i multimedia, które oferuje Peugeot 508

Podróżowanie w tym aucie stoi na bardzo wysokim poziomie. Do tego w sumie przyzwyczaiły nas francuskie auta, które zawsze stawiały na komfort. Fotele są miękkie i bardzo dobrze wyprofilowane. Mimo, że dają wrażenie wygodnej kanapy, to bardzo dobrze trzymają ciało przy  agresywnych wejściach w zakręty.

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Jeśli chodzi o multimedia to system, który pomaga w obsłudze auta działa bardzo sprawnie i jest intuicyjny. Trzeba przede wszystkim pochwalić dokładność map, które dostarcza firma TomTom, czyli dobrze znany gracz na rynku nawigacji. W testowanym przez nas modelu użyte zostało nagłośnienie marki Focal, które swoim brzmieniem i czystym dźwiękiem potrafi umilić nawet najdłuższą podróż.

W Peugeot 508 może być włączone delikatne podświetlenie, ale kolorów raczej nie zmienimy

W Peugeot 508 może być włączone delikatne podświetlenie, ale kolorów raczej nie zmienimy

Jest komfortowo, chociaż są niedociągnięcia

Nie znajdziemy tutaj fizycznych zegarów, co nie powinno nikogo dziwić. Nad kierownicą mamy ekran, na którym wyświetlany jest prędkościomierz oraz obrotomierz. Oczywiście zegary można spersonalizować co jest wielkim plusem. Żeby nie było tak kolorowo to jednak muszę się do czegoś przyczepić. W odpowiednim dla siebie ustawieniu fotela, w którym czułem się komfortowo ta mała kierownica, którą tak zachwalałem zasłaniała mi zegary. Była centralnie po środku, co bardzo mi się nie podobało. Nie wiem czy to wina kierownicy, czy też umieszczenia zegarów za nisko. Jest to jednak sprawa, która podczas jazdy mocno mnie irytowała.

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

O jeździe wypowiem się bardzo pozytywnie, bo nie ma się czego przyczepić. Peugeot 508 to zwrotne auto, które sprawia, że nasza jazda po jakimś czasie staje się bardziej agresywna. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi i można mieć wrażenie, że posiada on system czterech kół skrętnych, a tak nie jest. Agresywniejsze pokonywanie zakrętów w tym aucie jest jak najbardziej możliwe, mimo, że zawieszenie, które zostało tutaj wykorzystane nie należy do najtwardszych.

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Przy prędkościach autostradowych wyciszenie auta jest dobre, jednak bezbramkowe drzwi, które prezentują się fantastycznie niosą za sobą również minusy. Szum powietrza pojawiający się przy większych prędkościach zaczyna być odczuwalny. Auto jest dobrze wyciszone, co przecież bardzo mocno wpływa na komfort jazdy. Takie mankamenty można wybaczyć, zwłaszcza w momentach kiedy otwieramy drzwi, które nie posiadają ramek.

Czy downsizing w Peugeot 508 to dobry pomysł?

Tak jak wcześniej wspomniałem, testowany przeze mnie Peugeot 508 pod swoją maską chował 1,6-litrowy silnik generujący 225 koni mechanicznych przy 5500 obr/min oraz 300 Nm przy 2500 obr/min. Motor ten współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną. Działa ona dobrze, przełożenia są płynne i szybkie. Jedynie do czego można się przyczepić to fakt, że przy przełączeniu na tryb „sport”, który notabene nie daje zbyt wiele, biegi zmienia przy 5,5/6 tysiącach obrotów co sprawia, że silnik nie tylko wydaje z siebie dźwięki, które można by odebrać jako wołanie o pomoc, nie dając praktycznie żadnych efektów, to jednocześnie skraca żywotność i tak już wyżyłowanego 1,6. Niestety, silnik Peugeota 508 to typowa ofiara downsizingu, w którym to z małych pojemności wyciągana jest duża moc.

Peugeot 508 to auto dosyć ekonomiczne. Jednostka, która napędzała testowany model na trasie potrafiła spalić coś w okolicach 6 litrów na 100 km, około 7,5 w mieście, a w cyku mieszanym wartość ta oscylowała w 7 litrów.  Osiągi auta nie są powalające, jednak w zupełności wystarczają na sprawne wyprzedzanie czy włączanie się do ruchu. Według danych producenta od 0 do 100 km/h Peugeot 508 rozpędza się 7,3 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Podsumowanie

Podsumowując, Peugeot 508 to bardzo udane auto segmentu D, które zachwyca nie tylko swoim wyglądem, ale również daje przyjemność z jazdy. Ceny tego modelu w wersji benzynowej i pakiecie GT zaczynają się od 180 000 złotych z VAT. Niestety na tym nie koniec. Wraz z dodawanymi dodatkami cena idzie w górę. Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że jest to auto, któremu bliżej do klasy premium. Testowany przez nas egzemplarz, w wersji GT to wydatek rzędu 219 000 tysięcy złotych. Posiada szereg udogodnień, takich jak kamera na podczerwień Night Vision, która wykrywa pieszych po zmroku. Jest też szklany dach, skórzana tapicerka z fotelami wyposażonymi w funkcję masażu, kokpit wykończony drewnem czy wcześniej wspomniane świetne nagłośnienie Focal.

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Patrząc na konkurencje, Peugeot 508 plasuje się w absolutnej czołówce. Śmiem wątpić czy Volkswagen Passat, Skoda Superb, Ford Mondeo czy Mazda 6 mają z nim jakiekolwiek szanse pod względem estetyki. Prezentuje się on agresywnie i przyciąga wzrok, jednak czy grubo ponad 200 tysięcy złotych za Pegeuota to dużo? Oczywiście, że tak. Wydaje mi się jednak, że producent ma nadzieje, że w tym przypadku potencjalny klient przede wszystkim kupi 508 najpierw oczami, potem sercem, i w końcu nie będzie miał czasu by patrzyć na cenę, bo auto naprawdę prezentuje się prestiżowo. Czy to się sprawdzi? Będziemy musieli poczekać na oficjalne statystki, bo to naprawdę udany model Peugeota, który w końcu pokazał pazur.

Peugeot 508 – francuski lew w końcu pokazał pazur [TEST]

Exit mobile version