Masz podgrzewacz wody Bosch Junkers Hydro? Przeczytaj to!

Masz gazowy przepływowy podgrzewacz wody Junkers Hydro? Sprawdź czy Twój sprzęt nie jest objęty akcją serwisową!
Zdjęcie łazienki. Fot Jared Rice. Zdjęcie łazienki. Fot Jared Rice.
Zdjęcie łazienki. Fot Jared Rice.

Bardzo ważna informacja dla posiadaczy podgrzewaczy wody Junkers Hydro, które zostały wyprodukowane w okresie od listopada 2019 do maja 2023. Niestety, Bosch informuje, że istnieje ryzyko zatrucia tlenkiem węgla, dlatego konieczna jest akcja serwisowa mająca na celu usunięcie usterki.

Sprawa jest bardzo poważna i nie należy jej ignorować, bowiem dotyczy około tysiąca urządzeń w naszym kraju! Bosch informuje, że istnieje ryzyko zatrucia tlenkiem węgla. Chodzi o dwa podgrzewacze gazowe Junkers Hydro 4200 WRD 14-4KB oraz Junkers Hydro 4300 WRD 14-4KG. Są to modele o wydajności czternastu litrów. Jeśli obawiasz się, że jest to model, który posiadasz w swoim gospodarstwie domowym, sprawdź dokładnie numer identyfikacyjny urządzenia. Warto dodać, że producent bezpłatnie wymieni wadliwy element w Twoim domu.

Akcja serwisowa Bosch - dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody.
Akcja serwisowa Bosch – dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody.

Akcja serwisowa Bosch! Podgrzewacz wody Junkers Hydro może być wadliwy!

Jak już wspominałem, akcja serwisowa obejmuje dwa podgrzewacze wody o wydajności czternastu litrów. Bosch bezpłatnie (w sumie, dziwiłbym się, gdyby miała to być usługa płatna) wymieni czujnik temperatury spalin, a także zamontuje zmodyfikowany palnik. Wewnętrzna kontrola jakości wykazała, że w przypadku modeli Junkers Hydro 4200 WRD 14-4KB oraz Junkers Hydro 4300 WRD 14-4KG istnieje ryzyko zwiekszonego stężenia tlenku węgla w spalinach, jeśli palnik jest bardzo zanieczyszczony. Powodem może być nieprawidłowa bądź opóźniona w czasie konserwacja urządzenia. Mało tego, jeśli w kominie lub systemie odprowadzania spalin występuje słaby ciąg, istnieje ryzyko, że spaliny, które będą wzbogacone tlenkiem węglam mogą wydostawać się w pomieszczeniu, w którym zainstalowano sprzęt. Efekt? Poważne zagrożenie dla naszego zdrowia i życia!

Junkers Hydro 4200
Junkers Hydro 4200

Czy mój podgrzewacz wody Junkers Hydro jest objęty akcją serwisową?

Bosch Home Comfort Group twierdzi, że bezpieczeństwo klientów jest bardzo ważne. To dlatego marka przywiązuje dużą wagę do standardów jakości i bezpieczeństwa. Niestety, tym razem doszło do „wpadki”, której efektem jest akcja serwisowa dla gazowych przepływowych podgrzewaczy wody. Sprawdźmy teraz, jak odnaleźć informacje, które pozwolą nam dowiedzieć się czy użytkowany przez nas sprzęt jest objęty akcją serwisową.

Przede wszystkim, jeśli posiadasz podgrzewacz wody, o którym mowa w temacie, sprawdź numer identyfikacyjny urządzenia. Znajdziesz go na tabliczce znamionowej, która jest ulokowana na prawym boku obudowy podgrzewacza wody. Dzięki temu ustalisz czy sprzęt, którego jesteś właścicielem, jest objęty akcją serwisową, która ma na celu usunięcie usterki. Jeśli znajdziesz już wspomniany dziesięciocyfrowy numer identyfikacyjny urządzenia, wpisz go na stronie internetowej: https://www.bosch-homecomfort.com/pl/pl/budynki-mieszkalne/wsparcie/dobrowolna-akcja-serwisowa. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami, które znajdują się na stronie.

Akcja serwisowa Bosch - dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody.
Akcja serwisowa Bosch – dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody.

Jeśli będziesz miał jakieś problemy, np. z wpisaniem numeru identyfikacyjnego, możesz zadzwonić na infolinię serwisową. Numer to 801 300 810. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 21:00, natomiast w sobotę w godzinach 9:00 – 15:00. Ewentualnie, możesz wysłać wiadomość na adres e-mail: infoliniahc@pl.bosch.com. Jeśli poprawnie wypełnisz zgłoszenie i faktycznie Twój sprzęt podlega akcji, Autoryzowany Serwis Bosch Home Comfort bezpłatnie wymieni czujnik temperatury spalin oraz zamontuje zmodyfikowany palnik urządzenia. Oczywiście, operacja ta odbędzie się w Twoim domu. Nie musisz wysyłać sprzętu – wystarczy, że poczekasz na serwisanta.

Akcja serwisowa dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody: Junkers Hydro 4200 i Junkers Hydro 4300 wyprodukowanych w okresie od listopada 2019 r. do maja 2023 r.
Akcja serwisowa dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody: Junkers Hydro 4200 i Junkers Hydro 4300 wyprodukowanych w okresie od listopada 2019 r. do maja 2023 r.

Mój podgrzewacz wody jest objęty akcją serwisową. Co teraz?

Przede wszystkim – nie panikuj. Niestety, do czasu wprowadzenia odpowiedniej modernizacji będzeisz musiał przestrzegać wskazówek, które dotyczą bezpiecznego użytkowania urządzenia, chociaż szczerze mówiąc, po takiej informacji wolałbym chyba trzymać się z daleka od takiego sprzętu. Tak czy inaczej, co sugeruje Bosch Home Comfort?

  • Nie korzystaj z ciepłej wody użytkowej (mam na myśli kąpiel bądź prysznic) przez dłuższy czas niż 15 minut
  • Jeśli nie serwisowałeś urządzenia w ciagu ostatnich dwunastu miesięcy, koniecznie zleć serwis
  • Zapewnij dopływ świeżego powietrza do pomieszczenia w którym znajduje się urządzenie – zarówno podczas, jak i po użyciu podgrzewacza wody.

Mam nadzieję, że serwisant szybko dotrze do Twojego domu, aby usunąć usterkę sprzętu. Przy okazji, czytając i pisząc o tej akcji serwisowej jestem ciekawy, co sądzicie o podgrzewaczach wody tego typu. Niektórzy używają ich od lat, inni boją się takiego urządzenia i trzymają się od niego z daleka. A jaka jest Wasza opinia na ten temat?

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama