Renault idzie na przekór wszystkim! Co z silnikami spalinowymi?

Elektryfikacja motoryzacji jest nieuniknionym krokiem w przód. Kiedy wszystkie największe marki zapowiadają całkowity koniec produkcji samochodów z silnikiem spalinowym, pojawia się Renault, wychodząc naprzeciw wszystkim. Francuski koncern zdradził, jak będzie wyglądać przyszłość tradycyjnych silników w jego autach.

Silniki elektryczne przyszłością motoryzacji

Audi zapowiedziało, że produkcja samochodów z silnikami spalinowymi zakończy się w 2026 roku. Z kolei Volvo przedstawiło, że od 2030 roku auta szwedzkiej marki będzie można kupić jedynie z silnikami napędzanymi energią elektryczną. Jest to kolejny krok w przód, jeśli chodzi nie tylko o rozwój motoryzacji, ale również uratowanie planety. Większość producentów zapowiada, że czas silników spalinowych dobiega końca. Inaczej jest z Renault. Francuski koncern wypowiedział się na temat przyszłości tradycyjnych silników w ich samochodach.

Przeczytaj także: Audi zdradziło, kiedy skończy produkcję samochodów spalinowych

Według raportu Auto Express, samochody wychodzące spod marki Renault oraz podlegającej koncernowi Dacii, będą oferowane z silnikami spalinowymi nawet po 2035 roku. Pomysł pełnej elektryfikacji motoryzacji do 2035 roku mocno nie podoba się wiceprezesowi wykonawczemu Grupy Renault, dlatego też koncern podejmuje taką decyzję. Oczywiście mowa tutaj o autach z napędem hybrydowym.

Renault nie rezygnuje z silników spalinowych

Podczas targów IAA Mobility, przedstawiciel Grupy Renault przyznał, że auta z silnikami hybrydowymi będą w ofercie marek podlegających koncernowi po roku 2035. Przyznał, że tego typu pojazdy będą produkowane do 2040 roku. Stwierdził, że zbyt szybkie wprowadzenie aut w pełni elektrycznych nie będzie dobre nie tylko dla samego rynku, ale również dla konsumentów. Nie każdy chce posiadać w swoim garażu samochodu z napędem BEV.

Plany sprzedażowe grupy Renault zdają się potwierdzać plany koncernu, ponieważ Dacia będzie sprzedawać 10% pojazdów elektrycznych do 2030 roku. Liczba ta w przypadku Renault to 90%, zaś Alpine będzie sprzedawała pełne 100% pojazdów elektrycznych.