Renault Megane GT Line – sportowy wygląd, oszczędna jazda

Nie każdy potrzebuje bardzo szybkiego auta. Wiele osób chce posiadać sportowo wyglądający samochód, jednak nie chce wiązać z tym dużej pojemności silnika. Trochę to dziwne, ale serio, tak jest. To właśnie dla takich klientów stworzony został Renault Megane GT Line, a więc hatchback wyglądający mega sportowo. To jednak nie znaczy, że pod maską znajdziemy jakąś mocną V6-tkę. Wręcz przeciwnie, jest tam niewielkiej pojemności silnik. Ciekawi jesteście, czy takie połączenie ma sens? Jeśli tak, to zachęcam do dalszej lektury artykułu.

Ktoś może zapytać, jaki ma sens zakup auta, które wygląda na sportowe, a takim przecież nie jest. Co prawda czterocylindrowy motor turbo 1.3 generuje 160 KM i 260 Nm, ale nie oszukujmy się, 8,2 do setki na nikim wrażenia nie zrobi. Jakiś czas temu testowałem Megane GT. W tamtym przypadku miałem do czynienia z motorem 1.6, który generował 205 KM, a do 100 km/h przyspieszał w 7.1 sekundy. Wtedy mogliśmy już mówić o hot hatchu. Nie ukrywam, nie bardzo przypadł mi do gustu tamten model, ponieważ palił dużo, a jakoś dużej frajdy z jazdy nie dawał. Kiedy otrzymałem propozycję testów Renault Megane GT Line, który posiada wspomniany mały silnik pomyślałem, że przecież sportowy wygląd i motor o małej pojemności może wróżyć tylko i wyłącznie tragedię. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak bardzo się myliłem. 

Renault Megane GT Line standardowo oferowany jest z 17-calowymi felgami. Te piękne 18-tki wymagają niewielkiej dopłaty.
Renault Megane GT Line standardowo oferowany jest z 17-calowymi felgami. Te piękne 18-tki wymagają niewielkiej dopłaty.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama