Renault Megane GT Line – sportowy wygląd, oszczędna jazda

Nie każdy potrzebuje bardzo szybkiego auta. Wiele osób chce posiadać sportowo wyglądający samochód, jednak nie chce wiązać z tym dużej pojemności silnika. Trochę to dziwne, ale serio, tak jest. To właśnie dla takich klientów stworzony został Renault Megane GT Line, a więc hatchback wyglądający mega sportowo. To jednak nie znaczy, że pod maską znajdziemy jakąś mocną V6-tkę. Wręcz przeciwnie, jest tam niewielkiej pojemności silnik. Ciekawi jesteście, czy takie połączenie ma sens? Jeśli tak, to zachęcam do dalszej lektury artykułu.

Unia Europejska wymaga, producenci kombinują

Zdaję sobie sprawę, że domyślacie się już o co chodzi. Rzecz jasna o obniżaniu emisji dwutlenku węgla mowa. Dlatego też każdy producent w celu uniknięcia kary musi dwoić się i troić, aby przygotować silnik spełniający normy. Stąd też Renault Megane GT Line nie jest już hot hatchem, a po prostu hatchbackiem ze sportowym wyglądem. Motor 1.6 poszedł w odstawkę. Nowy silnik, który zaprojektowany został przez Renault-Nissan i Daimler oferuje pojemność 1.3 i moc 140 lub 160 KM. W moim przypadku była to wersja mocniejsza, która współpracowała z 7-biegowym automatem dwusprzęgłowym. 

Renault Megane GT Line - sportowy wygląd, oszczędna jazda

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama