Roboty w japońskim hotelu mogły być kontrolowane przez hakerów
Jak poinformował specjalista do spraw bezpieczeństwa, Lance R. Vick roboty w japońskim hotelu HIS Group mogły być narażone na ataki. Co ciekawe, ekspert zgłosił problem firmie, jednak nie otrzymał od nikogo żadnej odpowiedzi.
Przeglądając profil Lance R. Vick’a na Twitterze nikt z hotelu nie zainteresował się problemem związanym z robotami. „Minął tydzień, więc zaatakuję atakiem 0day. Robota Tapia ustawionego w słynnym japońskim hotelu można przekształcić, aby zapewnić każdemu zdalnemu aparatowi / mikrofonowi dostęp do wszystkich przyszłych gości. Nieautoryzowany kod za pośrednictwem NFC za głową. Mieli 90 dni. Nie obchodziło ich to„.
Tapia, producent robotów, które potencjalnie mogły obserwować klientów
Według firmy Bitdefender, która jest autorem tej ciekawostki, roboty w hotelu mogły przesyłać obraz i dźwięk na komputery hakerów. Wystarczyła instalacja aplikacji do przesyłania strumieniowego audio i wideo. Ta zdalnie łączyła się z urządzeniem hakera, aby niepowołana osoba mogła podglądać gości w ich pokojach w hotelu. Producentem urządzeń jest firma Tapia. Roboty w japońskim hotelu miały witać gości hotelowych. Oprócz tego urządzenia potrafią podpowiedzieć jaka będzie pogoda, a także dokonać zakupów online. Na szczęście ta poważna usterka została już naprawiona przez producenta. To nie jest jednak pierwszy taki przypadek. Przeglądając raport Tokio Reporter firma Tapia, montująca roboty już niejednokrotnie otrzymywała sugestie o tym, że istnieje duże ryzyko włamania się do oprogramowania urządzeń.
It has been a week, so I am dropping an 0day.
The bed facing Tapia robot deployed at the famous Robot Hotels in Japan can be converted to offer anyone remote camera/mic access to all future guests.
Unsigned code via NFC behind the head.
Vendor had 90 days. They didn't care. pic.twitter.com/m2z6yLbrzq
— https://mastodon.social/@lrvick (@lrvick) October 12, 2019
Zobacz również: T‑Mobile uruchomił eksperymentalną instalację 5G w Krakowie.