Skoda Karoq Scout – crossover nie tylko do miasta?

Crossovery dzielnie radzą sobie z krawężnikami w miastach. Pokonują też nierówności na drogach, wygodnie się nimi jeździ za sprawą wysokiej pozycji za kierownicą. Co jednak, gdy będziemy chcieli zjechać nimi z asfaltu? W końcu crossover to taka prawie terenówka! Może nie zawsze, bo większość z nich oferuje napęd tylko na przód, prześwit wcale nie jest wysoki i z terenem takie auto ma tyle wspólnego, co nic. Trochę inaczej wygląda sprawa bohatera tego testu. Skoda Karoq Scout ma napęd na cztery koła oraz tryb off-road, który wspomaga nas w jeździe na bezdrożach.

Oczywiście żartuję z tymi terenowymi aspiracjami crossoverów. Wszyscy doskonale wiemy, że prawdziwa terenówka to Toyota Land Cruiser, Jeep Wrangler czy Mitsubishi Pajero. O Nissanie Patrolu nawet nie wspominam, bo każdy wie co potrafi ten samochód. Zdajecie sobie również sprawę z popularności SUV-ów i crossoverów. Wielu właścicieli aut z takim typem nadwozia myśli sobie, że skoro ma “terenówkę” to może rzeczywiście pojechać w teren. Niektórzy tak. Mowa o osobach, które kupując samochód pomyśleli o napędzie 4×4, co oczywiście nie jest jedyną ważną rzeczą w offroadzie, ale jednak konieczną. W prawdziwej terenówce dochodzą reduktory, blokady dyferencjału i oczywiście terenowe opony. Dziś na celowniku jest Skoda Karoq Scout. Jedyne co posiada to 4×4 i kilka systemów, które rzeczywiście mogą pomóc. Czy to wystarczy w lekkim, turystycznym terenie? Czas się o tym przekonać. 

Skoda Karoq Scout może się podobać. To fajnie wyglądający crossover. Szczególnie w tej wersji.
Skoda Karoq Scout może się podobać. To fajnie wyglądający crossover. Szczególnie w tej wersji. 

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama