555
Views

Skoda Karoq Scout w testach praktycznych

Przede wszystkim zacznijmy od kwestii technicznych. Skoda Karoq Scout wyposażona była w benzynowy silnik o pojemności 1.5. Generował on 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Motor ten współpracował z 7-biegowym automatem DSG. Auto przyspieszało do setki w 9,1 sekundy. Nie jest to więc demon prędkości. Zapotrzebowanie na paliwo ma jednak spore. W trasie przy bardzo oszczędnej jeździe udało mi się osiągnąć 6,5 litra. W mieście mniej niż 13 nie zejdziecie. Autostrada wymaga 8,5 litra. Nawet w trybie eco nie oczekujcie mniejszych wartości. Według mnie sporo. Wolałbym jednak do takiego auta silnik diesla, np. 2.0 TDI o mocy 190 KM, ewentualnie nawet ten 150 KM. Spalanie byłoby zdecydowanie niższe, a nowe diesle oferują według mnie dobrą kulturę pracy, więc… czemu nie? 

Niestety 1.5 TSI w Skoda Karoq Scout nie jest ani oszczędny, ani dynamiczny.

Niestety 1.5 TSI w Skoda Karoq Scout nie jest ani oszczędny, ani dynamiczny.

 

Tryb off-road? A komu to potrzebne? A dlaczego?

Przede wszystkim Skoda Karoq Scout wyposażona była w zawieszenie adaptacyjne, które kosztuje 4000 zł. Tryby takie jak sport czy komfort pomijam. Skupmy się na Off-road. Przełączając się właśnie na ten tryb reakcja na kliknięcie pedału gazu nie jest już tak szybka. Dzięki temu nie będziecie “szarpali” podczas ruszania, a to ważne, bo o poślizg na szutrze nie trudno. Oprócz tego Auto Hold ułatwia nam podjazdy pod wzniesienia. Nie zabrakło również systemu wsparcia zjazdu ze wzniesienia, a więc Hill Descent Assist. Po przełączeniu się na Off-road na ekranie pojawiają się także informacje o kącie nachylenia, wysokości nad poziomem morza. Napęd na cztery koła uruchamia się automatycznie. Nie spodziewaliście się chyba, że będziecie sami o tym decydowali? Co to, to nie. W jakiś prawdziwy teren nawet nie wjeżdżałem z prostej przyczyny. Brak terenowych opon. Co z tego, że napęd 4×4 się włączy, skoro opony będą się ślizgać. Tak czy inaczej, na bezdroża powiedzmy, że się nadaje, chociaż obawiałem się przy większych koleinach o to, by nie zaczepić o podwozie. 

Skoda Karoq Scout - crossover nie tylko do miasta?

Codzienna jazda po mieście i w trasie

O ile w teren nie ma co brać Karoq Scout, o tyle w mieście samochód ten radzi sobie wyśmienicie. Prowadzi się bardzo dobrze, wyjątkowo łatwo nim zaparkować, promień skrętu jest odpowiedni. Na drogach ekspresowych i autostradach jest podobnie. Jest bardzo stabilny, nie odczuwałem podmuchów bocznego wiatru. Wyciszenie jest poprawne. Przy wyższych prędkościach jest trochę za głośno, natomiast jadąc powiedzmy 90 km/h nie słychać praktycznie nic oprócz muzyki, która wydobywa się z bardzo dobrego zestawu audio. 

Skoda Karoq Scout - crossover nie tylko do miasta?

1 2 3 4 5

Kategoria artykułu
Motoryzacja
Daniel Laskowski

Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.